Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

Så är det inte för mig, jag är i högsta nivån men sas sidor visar långt under 200k för min del. Igår visade den 0 i alla kolumner men kunde ändå boka fly premium i Business
Lite skakig oberäknelig plattform just nu med andra ord.
Tror detta fel mer har att göra med övergången till nya EB backend systemet än flypremium. Men allt påverkas ju.

Insåg själv att mitt Amex elite förnyas nu i juni, så 20k baspoäng kommer då in i början på aug. Så var det i fjol, men hade för mig jag fick dem i juni men icke. Min grace går ut sista juni. Blir sommaren med EBS och sedan EBG lagom till jobbstart. I ren frustation kör jag in ett EBD i vinter som kompensation :)

Men man har haft tid att testköra detta.

Vad som förvånar mig mest är vår acceptans bara för att vi vet att det sällan funkar.

Vi betalar för tjänsterna. Glöm inte det.
Har inte pratat om acceptans, klart det är dåligt att det inte fungerar helt. Har dock lärt mig genom livet att det bästa är att inte bli irriterad i onödan över småsaker och försöka ha förståelse för sånt som inte fungerar och ge det lite tid.

För mig funkar det bra med detta mindset och förhoppningsvis kommer de i ordning med detta snart. Tänk bara på dreamlinern och alla problem som var första åren trots alla tester som är betydligt mer omfattande än ett nytt kort på marknaden. De fick ordning på det till slut och samma sak sker väl förhoppningsvis med detta kort också.
Man ska inte glömma att det verkar finnas lite features med kortet som är till stor fördel för oss som troligtvis inte var tänkta.

Vad som förvånar mig mest är vår acceptans bara för att vi vet att det sällan funkar.

Har man comhem digital-tv blir man ödmjuk vid problem hos andra leverantörer.
I 5 år har jag klagat på att de aldrig får till perfekt sync mellan ljud och bild (lipsync) på sina HD-kanaler. Fått nya boxar osv. Däremot piratv i HD via IP-TV routat över Afghanistan får perfekt lipsync. Ganska otroligt eftersom jag bor 600m från Comhems serverhall :). Detta har lett till att jag får 300 kr rabatt per månad av comhem.

Så blir detta en långkörare ska vi så klart få fria månader eller likvärdigt.

Alternativet hade det varit så att de erbjuder Fly Premium förmåner ett år EFTER man har aktiverat kort. (likt DinersClubs loungeförmåner)
Då hade de tid att fixa problemen men och andra sidan flera personer än du hade varit missnöjda.

Alternativet hade det varit så att de erbjuder Fly Premium förmåner ett år EFTER man har aktiverat kort. (likt DinersClubs loungeförmåner)
Då hade de tid att fixa problemen men och andra sidan flera personer än du hade varit missnöjda.
Sant.
Dock känns det som ej icke komplett betafas. För så svårt är det inte att bygga regelverk osv som triggar mellan olika system.
Men vi får ha is i magen :)

Igår avbokade jag en inrikes poängresa som kostat 5k
idag har saldot under "Flyg" ökat med 5.000 .

Vid hyrbil står det 10.000 (stämmer, dessa kom in efter den 12:e) men
efter kreditkort står det 0

Toppen