Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

Ringde sas igen. De kunde såklart inte göra något under helgen.

Men jag har inga kort knutna till mitt Eurobonus trots att jag haft Amex och mc oavbrutet sedan 2013.

De skyller på resp bank. Men det känns som att sas klantat till det efter nya Eurobonus

Jag behöver boka en open-jaw, och då får jag ingen rabatt när jag bokar på hemsidan (får upp rabatten på vanliga bokningar). Går det att ringa in eller att applicera rabatten i efterhand med kundtjänst? Någon som hunnit testa?

Jag har tjänat 150k+ poäng men kan bara boka inom Europa.

Jag ringde SAS och fick ingen hjälp alls.
Den jag pratade med påstod att de inte kunde se vilken nivå jag låg på, inte ändra
något och inte heller se hur många poäng jag tjänat senaste 12 månaderna, så han
kunde därför inte bekräfta att den siffra jag såg stämde.
Hänvisade till Mastercard i samtliga frågor.
Suck och stön.

Jag ringde SAS och fick ingen hjälp alls.
Den jag pratade med påstod att de inte kunde se vilken nivå jag låg på, inte ändra
något och inte heller se hur många poäng jag tjänat senaste 12 månaderna, så han
kunde därför inte bekräfta att den siffra jag såg stämde.
Hänvisade till Mastercard i samtliga frågor.
Suck och stön.

Samma här

Flyg 168 169 poäng|

Alltså, det finns ingen chans i helskotta att jag tjänat så många poäng. Men... jag har bokat och avbokat poängresor, kan det vara så att avbokningarna har gett en upptick (av misstag) på detta poängsaldo? I så fall är det enkelt att ta sig över nästa gräns...

Det trodde jag också men en avbokning jag gjorde i morse ändrade inget annat än totalsaldot.
Så jag kopierade över alla transaktioner i ett excelark och plockade bort alla poängbokningar/avbokningar
och det blir ungefär den summa som står under "Flyg"

Det trodde jag också men en avbokning jag gjorde i morse ändrade inget annat än totalsaldot.
Så jag kopierade över alla transaktioner i ett excelark och plockade bort alla poängbokningar/avbokningar
och det blir ungefär den summa som står under "Flyg"
Nepp, noll chans att jag ska ha så många poäng...

Med viss risk för att någon påpekar att det redan finns svar på min fråga.....
Enkel resor award borde ju kunna bokas inom flypremium konceptet. Det står i alla fall inte att sådana är undantagna. Det funkar inte att applicera rabatten på enkelresor via hemsidan. Kan SAS telefon kundtjänst göra detta i efterhand??

Jag beställde nytt kort igår kväll.
Är EBD.
Igår kände inte SAS av att jag skulle få rabatt, idag fungerar det utmärkt.
Jag använder oftast poängen till att boka inrikesresor. Där finns i princip alltid plusbiljetter att tillgå. Det innebär att nya kortet ger mig polarrulle varje gång utan någon kostnad :)

Suck, jag kan boka Europa med rabatt men inrikes och norden (inklusive Tyskland och Polen ) får jag ingen rabatt.

Toppen