Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

Kan det vara så som föregående skrivit att sas rapporterat felaktiga poäng till mc?
Kan det vara så att du inte är med på uppdaterad batch av Premium kortmedlemmar?

Om det hade varit så att SAS hade rapporterat felaktiga poäng, skulle du ha kunnat applicera Fly Premium på inrikes resor ändå.

Det är enligt mastercard en omöjlighet.
Trött jag blir. De lyssnar liksom inte på mig.

Tror ni rör ihop det.
Så fort du beställt ett kort och sas.se känner av det får du får upp förmånerna , dock kan su inte betala med kortet som du ännu ej fått eller aktiverat, du får betala med annat kort. Tror MC gissade att du försökte betala med ett kort som inte levererats eller aktiverats.

Kan det vara så som föregående skrivit att sas rapporterat felaktiga poäng till mc?

Har tjänat ca 300.000 poäng inom 12 mån

Vänd på det så får Du det rätt:
Att du har detta MC gör att sas vid inloggning känner av att du ska ha möjlighet till rabatt, och sedan läses din EB poängnivå in och det öppnar de olika nivåerna upp.
Dvs sas skickar inte något till MC som i sin tur öppnar upp något på sidan

Vänd på det så får Du det rätt:
Att du har detta MC gör att sas vid inloggning känner av att du ska ha möjlighet till rabatt, och sedan läses din EB poängnivå in och det öppnar de olika nivåerna upp.
Dvs sas skickar inte något till MC som i sin tur öppnar upp något på sidan

What?

Sas skickar inte till mc?

What?

Sas skickar inte till mc?

Låt mig utveckla:
Det sker en kommunikation mellan SAS och SEB som ställer ut ditt mastercard, vilket bl.a. sker när du når ny nivå och det strax därefter kommer ett nytt MC i brevlådan med ny status.
Men för login och bokning av Premium fly är det SAS plattform som har koll gällande poängsaldo så det blir live värden.

Låt mig utveckla:
Det sker en kommunikation mellan SAS och SEB som ställer ut ditt mastercard, vilket bl.a. sker när du når ny nivå och det strax därefter kommer ett nytt MC i brevlådan med ny status.
Men för login och bokning av Premium fly är det SAS plattform som har koll gällande poängsaldo så det blir live värden.

Jag är med. Problemet bör då finnas hos sas ?

Toppen