Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

Kan någon förklara hur man faktiskt använder "Fly Premium". På saseurobonusmastercard.se står det:
  • Logga in på sas.se
  • Börja bokningen med att välja poäng – fortsätt som vanligt.
  • På sidan, där du väljer flyg, finns överst en länk till aktuella erbjudanden.
  • Klicka, välj Fly Premium och önskat flyg.
  • Din Fly Premium rabatt dras av automatiskt. Fortsätt boka som vanligt.
Jag ser ingen länk till "aktuella erbjudanden". Jag har testat flera olika flygresor inom Europa (jag har 62k poäng tjänade senaste 12 månaderna). Kan någon visa en screenshot?

PS: Ansökte att uppgradera mitt kort till premium igår. Blev beviljat direkt.

Jag försökte igen (några timmar senare) och nu får jag upp gråa raden längst upp. Jag misstänker att det kanske tar ca ett dygn efter att man ansökt om premium för att det ska slå genom.

En kanske dum fråga, men jag är ganska ovan vid EB regler och termer.
Poängen som ligger till grund för Fly premium nivån är alltså baspoäng + extrapoäng?
Dvs en guld medlem som reser en (fiktiv) resa med SK som ger 10 000 poäng räknas in som
(10 000 + 10 000) x1,25 (guld tier bonus) dvs 25 000?

En kanske dum fråga, men jag är ganska ovan vid EB regler och termer.
Poängen som ligger till grund för Fly premium nivån är alltså baspoäng + extrapoäng?
Dvs en guld medlem som reser en (fiktiv) resa med SK som ger 10 000 poäng räknas in som
(10 000 + 10 000) x1,25 (guld tier bonus) dvs 25 000?
Nej, en resa som ger 10k baspoäng blir då 10k tillgängliga poäng. Om du får in 10k extrapoäng från ett amex så ger det också 10 tillgängliga poäng.

Ett flyg ger inte både baspoäng och extrapoäng.

OK. Fick för mig att extra poängen motsvarade award points i andra program, men jag förstår då. Även baspoängen kan alltså användas för awards och liknande.

Men räknas inte gulds nivåbonus in i flypremium nivån? Dvs en 10k resa ger 12,5k för en guld medlem men bara 10k för en basic?

OK. Fick för mig att extra poängen motsvarade award points i andra program, men jag förstår då. Även baspoängen kan alltså användas för awards och liknande.

Men räknas inte gulds nivåbonus in i flypremium nivån? Dvs en 10k resa ger 12,5k för en guld medlem men bara 10k för en basic?

Nivåbonusen räknas med, den delen hade du rätt på. 12.5k blir det.

Ni som kan boka med rabatten: står det något när ni loggar in i appen och trycker på "poäng"?

2d6ce08801b6dcda0567e56bbbe2ff28.png

Hos mig står det att det inte går att hämta info

Toppen