Har de olika kundtjänster ?
SAS har en MC en annan. Det är inte samma.
Har de olika kundtjänster ?
SAS har en MC en annan. Det är inte samma.
Det är bara Award, annars skulle det vara på tok för braHur många biljetter kan man boka om det gäller medpassagerare, är det obegränsat där med?
Kan man boka för både poäng och kontant?
Och tjänar man poäng?
Kan någon förklara hur man faktiskt använder "Fly Premium". På saseurobonusmastercard.se står det:
Jag ser ingen länk till "aktuella erbjudanden". Jag har testat flera olika flygresor inom Europa (jag har 62k poäng tjänade senaste 12 månaderna). Kan någon visa en screenshot?
- Logga in på sas.se
- Börja bokningen med att välja poäng – fortsätt som vanligt.
- På sidan, där du väljer flyg, finns överst en länk till aktuella erbjudanden.
- Klicka, välj Fly Premium och önskat flyg.
- Din Fly Premium rabatt dras av automatiskt. Fortsätt boka som vanligt.
PS: Ansökte att uppgradera mitt kort till premium igår. Blev beviljat direkt.
Nej, en resa som ger 10k baspoäng blir då 10k tillgängliga poäng. Om du får in 10k extrapoäng från ett amex så ger det också 10 tillgängliga poäng.En kanske dum fråga, men jag är ganska ovan vid EB regler och termer.
Poängen som ligger till grund för Fly premium nivån är alltså baspoäng + extrapoäng?
Dvs en guld medlem som reser en (fiktiv) resa med SK som ger 10 000 poäng räknas in som
(10 000 + 10 000) x1,25 (guld tier bonus) dvs 25 000?
OK. Fick för mig att extra poängen motsvarade award points i andra program, men jag förstår då. Även baspoängen kan alltså användas för awards och liknande.
Men räknas inte gulds nivåbonus in i flypremium nivån? Dvs en 10k resa ger 12,5k för en guld medlem men bara 10k för en basic?