Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

Nu har jag pratar med Mastercard och SAS igen och båda hänvisar till varandra.
Mastercard var riktigt otrevliga och hade en översittarattityd och menade på att det inte alls fungerade för någon som beställt kortet igår!

Till slut undersökte de saken närmre och kom fram till att SAS i Vilnius(?) inte hade uppdaterat allas konto så att det visade premium i SAS system.
Jätte konstigt, men får se om det löser sig.

Om man lanserar en ny produkt, ska man inte se till att allt funkar då och sen när det blir problem kanske man ska vara lite insatt i vilka produkter man har.

Otroligt att det gång på gång är likadant med allt nytt som lanseras.

En eventuell workaround att testa om man vill boka Plus+Business (om Business bara finns åt ena hållet). Gör man det "som vanligt" så kommer rabatten inte att appliceras när man har blandade kabinklasser. För mig verkar det dock som att följande funkar (om det även finns tillgänglighet i Plus på den flight där du vill åka Business):
* Sök fram de flighter du vill ha.
* Markera Plus i båda riktningarna.
* Gå in på kampanjlänken högst upp och aktivera FlyPremium.
* Kolla att rabatten har dragits bort korrekt så att det står 60000 poäng istället för 80000 längst ner.
* Ändra nu till Business på den avgång där det finns, åtminstone för mig så står poängkostnaden kvar på 60000 poäng.

Jag har inte genomfört en bokning, men har gått hela vägen fram till "granska"-steget och där sa den fortfarande att det skulle kosta 60000 poäng, så borde funka.

Jag har problem med min fly preimum-statusnivå, långt ifrån alla poäng jag tjänat senaste året som finns med i de statusgrundande poängen. Ligger därför på status 1, men borde vara på 2. Saknas ca 35000. Både SAS och MC kundtjänst har ingen aning och verkar allmänt förvirrade. Det är jättefrusterande, de har inte ens en process på plats så att jag kan felanmäla detta!?!

Alla min poäng syns i aktivitetsflödet och med ebcrawler.

Vänta och se är deras recept, som om jag orkar att sitta och testboka en resa varje timme varje dag, uselt.

Någon fler som upplever samma problem? Jag ser ju att en del kan boka business och plus i europa, så uppenbarligen har det ju fungerat för flera.

Jag har problem med min fly preimum-statusnivå, långt ifrån alla poäng jag tjänat senaste året som finns med i de statusgrundande poängen. Ligger därför på status 1, men borde vara på 2. Saknas ca 35000. Både SAS och MC kundtjänst har ingen aning och verkar allmänt förvirrade. Det är jättefrusterande, de har inte ens en process på plats så att jag kan felanmäla detta!?!

Alla min poäng syns i aktivitetsflödet och med ebcrawler.

Vänta och se är deras recept, som om jag orkar att sitta och testboka en resa varje timme varje dag, uselt.

Någon fler som upplever samma problem? Jag ser ju att en del kan boka business och plus i europa, så uppenbarligen har det ju fungerat för flera.

Var ser du din nivå ?

Hur många biljetter kan man boka om det gäller medpassagerare, är det obegränsat där med?

Kan man boka för både poäng och kontant?

Och tjänar man poäng?

Toppen