Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

Bridgeman

Medlem
En till sak som inte framkommit i inläggen hittills och som MC berättade för mig när de ringde upp mig, är att om man redan har SAS MC World (vilket jag antar att alla piloter har) så dras den redan inbetald årsavgiften från priset av det nya premiumkortet.

Hur blir det då för oss som har EBG Eller EBD som inte betalar för korten?
 
Nu har även jag snackat med MC och sammanfattar lite vad vi snackade om:
Dubbla poäng gäller from nu, inte 1:a juni. Ställde en rak fråga och fick ett rakt svar.
Korten skickas ut med DHL express i början av nästa vecka, oklart om de kommer innan torsdag (som är helgdag)
Jag påtalade att EBG borde få någon rabatt (t.ex. motsvarande nuvarande MC-årsavgift) och han förstod och höll med. Skulle ta det vidare (oklart om det kommer att leda nån vart, tänker att de säkert har räknat på det redan...).
Mer info om Fly Premium kommer 1:a juni.
Det gamla kortet deaktiveras efter att man börjat att använda det nya premiumkortet.
Det nya kortet är aktiverat för contactless payment (NFC), men först efter att man gjort en transaktion med PIN. Det skall gå att deaktivera NFC-funktionen.
5000 poäng-bonusen kommer "om någon månad".
Som pilot får man mer än gärna lämna feedback till dem genom att logga in på hemsidan och skicka meddelanden till dem.
 
Nu har även jag snackat med MC och sammanfattar lite vad vi snackade om:
Dubbla poäng gäller from nu, inte 1:a juni. Ställde en rak fråga och fick ett rakt svar.
Korten skickas ut med DHL express i början av nästa vecka, oklart om de kommer innan torsdag (som är helgdag)
Jag påtalade att EBG borde få någon rabatt (t.ex. motsvarande nuvarande MC-årsavgift) och han förstod och höll med. Skulle ta det vidare (oklart om det kommer att leda nån vart, tänker att de säkert har räknat på det redan...).
Mer info om Fly Premium kommer 1:a juni.
Det gamla kortet deaktiveras efter att man börjat att använda det nya premiumkortet.
Det nya kortet är aktiverat för contactless payment (NFC), men först efter att man gjort en transaktion med PIN. Det skall gå att deaktivera NFC-funktionen.
5000 poäng-bonusen kommer "om någon månad".
Som pilot får man mer än gärna lämna feedback till dem genom att logga in på hemsidan och skicka meddelanden till dem.
Snyggt, bra förtydligat där ang fr o m när dubbla poäng börjar gälla mm.
Innebär DHL-express att vi behöver gå och hämta ut korten på utlämningsställe tro?
 
Innebär DHL-express att vi behöver gå och hämta ut korten på utlämningsställe tro?

Man får ett sms och antingen kommer de ut med det eller lämnar hos ett DHL-ombud om du inte är hemma. (dock inte alla DHL-ombud som tar emot express utan bara vissa och givetvis inte mitt närmsta...). Jag brukar ringa DHL så fort jag får ett sms och göra upp om vilket ombud jag vill ha leveransen till t.ex.
 
Toppen