Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

Meazza

Medlem
Idag fick jag hem point earner-kortet, men inget huvudkort än.

När jag blev uppringd så undrade jag varför EBG inte hade någon rabatt alls och jag fick då till svar att priserna inte var helt satta än och att det var SAS som bestämde om eventuella rabatter. Jag köper helt att EBD+ får ett (ännu) bättre pris men känns konstigt om EBG inte ska få någon rabatt alls.
 

konsumtion

Medlem
Jag är riktigt sugen att ta detta och säga upp Amex Premium då Amexet tyvärr inte funkar i alla butiker och jag gärna vill ha så få kort som möjligt. Dock så lockar ju 2-4-1, och av det lilla som stått om Fly Premium så känns det lite sådär...betala för GO oavsett klass....med Amexet får man ju 50% rabatt oavsett vad man väljer.....hur resonerar ni (av det vi vet så här långt så klart).
 

chazzie

Medlem
Även jag fick samtalet, för övrigt snyggt agerat att ta vara på de av oss som var på hugget istället för att göra en pudel, 5/5 First Class-stolar för det beslutet. Infon som jag fick i mitt samtal:

Officiell lansering: 1/6, inga fler kan registrera nu, vi som är i piloten är de enda.
Poäng: 10000 för kortet, 5000 extra bara för piloter samt dubbla poäng till 30/8 för piloter.
Kort: Nytt kortnummer, samma PIN

Som EBS kostar det lite mer för undertecknad, men för 15k poäng som det nu blev så känns det som en bra investering, dessutom kommer 12k/år att underlätta upprätthållande av silverstatus samt eventuellt ge chans på EBG när stjärnorna står rätt.
 

Nikje

Medlem
När jag blev uppringd så undrade jag varför EBG inte hade någon rabatt alls och jag fick då till svar att priserna inte var helt satta än och att det var SAS som bestämde om eventuella rabatter. Jag köper helt att EBD+ får ett (ännu) bättre pris men känns konstigt om EBG inte ska få någon rabatt alls.
Enkelt och lättförståeligt vore en årsavgift om 0:-(EBD+) och i steg om 500:- upp till 1500:- (EBB).
 
Idag fick jag hem point earner-kortet, men inget huvudkort än.

När jag blev uppringd så undrade jag varför EBG inte hade någon rabatt alls och jag fick då till svar att priserna inte var helt satta än och att det var SAS som bestämde om eventuella rabatter. Jag köper helt att EBD+ får ett (ännu) bättre pris men känns konstigt om EBG inte ska få någon rabatt alls.
Jag håller med. Borde ju iaf kunna dra av årsavgiften på vanliga mastercard som är fritt för EBG+
 

Johnnn

Medlem
En till sak som inte framkommit i inläggen hittills och som MC berättade för mig när de ringde upp mig, är att om man redan har SAS MC World (vilket jag antar att alla piloter har) så dras den redan inbetald årsavgiften från priset av det nya premiumkortet.
 
Toppen