Senaste nytt

British Airways Visa

Jag har ett kort med silverfärgad magnetremsa som fungerat länge utan problem även om plasten släppt,
och ett annat med brun magnetremsa och lite annorlunda design på framsidan
som slutade fungera efter bara några veckor.

Idag ramlade det in en hel drös med Avioser, det gjorde det även den 19:e och den 16:e
så det där med överföring 1gång i veckan verkar inte stämma.

Last edited:
Jag har inte fått några nya Avios sedan den 5 maj, så jag vet inte vad de håller på med. Borde fått en 2-4-1 också, fast den har jag ingen brådska med eftersom jag gärna ser att giltigheten blir längre.

Kan även jag konstatera att kvaliten på kortet är usel. Det måste rimligen kosta
mer än det smakar i administration att tillverka och skicka ut nya kort ? Både mitt
och frugans kort har bytts ut, vilket aldrig hänt med vare sig Amex, Diners el. MC.
Tyvärr blir det PIN varje gång..

Kan även jag konstatera att kvaliten på kortet är usel. Det måste rimligen kosta
mer än det smakar i administration att tillverka och skicka ut nya kort ?
Kan det vara så att baskorttillverkare(i Kina?) har försämrat kvalitet utan att meddela till kunden(EnterCard)?
Det händer alldeles ofta när man handlar varor från Kina...

Kan det vara så att baskorttillverkare(i Kina?) har försämrat kvalitet utan att meddela till kunden(EnterCard)?
Det händer alldeles ofta när man handlar varor från Kina...

Du gjorde mig nyfiken, så jag gjorde lite efterforskningar.
Det står Oberthur på baksidan av mitt kort ovanför magnetremsam, verkar ha HQ i Frankrike
men mycket talar för att kortet är gjort i Strängnäs.

Välkommen till Oberthur Technologies i Sverige
Vi har vårt försäljningskontor i Kista och vår korttillverkning på servicebyrån i Strängnäs.

Vi hjälper banker, butikskedjor, hotell, myndigheter och andra företag med att tillvarata säker och smart chipteknologi.

Oberthur Techonologies

Hmmm, jag har inte efterforskat, Kan det vara så att kortet är gjort i Strängnäs, men komponenterna kommer från alla möjliga delar av världen. Misstänker att det kan vara en hel del företag inblandade i att tillverka den här plastbiten:D Det kan ju inte vara så, hemska tanke, att vi har industriell tillverkning som producerar produkter med tveksam kvalitet i det här landet:confused:
Vad ska vi då konkurrera med? Pris, någon:p

Hmmm, jag har inte efterforskat, Kan det vara så att kortet är gjort i Strängnäs, men komponenterna kommer från alla möjliga delar av världen. Misstänker att det kan vara en hel del företag inblandade i att tillverka den här plastbiten:D Det kan ju inte vara så, hemska tanke, att vi har industriell tillverkning som producerar produkter med tveksam kvalitet i det här landet:confused:
Vad ska vi då konkurrera med? Pris, någon:p

De säljer även korprintrar om man vill göra sina egna kort, kanske en sån Entercard har :)

Oberthur Card Systems

t.ex denna

CD800
•Kan som tillägg utrustas med en extra modul för att applicera tjock skyddsfolie på kortets framsida.

Entercard gjorde det tillvalet då den plasten/filmen började släppa på mitt första kort.
Detta skall jämföras med mitt OEB bankkort som jag haft i tre år. Sliten remsa (fungerar dock). Chippet har dock börjat strula lite nu. Det säger en del om kvalitet när metallerna pajar före plasten!

Entercard börjar nu framstå som ett regelrätt skämt om ni frågar mig.

Ja vad ska man säga. Svensk kvalité...Här inne hoppas man kunna skylla på Kina och så faller det tillbaks på trygga Strängnäs..

Toppen