Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Jag har bara testat Park Inn. Inte ett särskilt bra hotell men duger för några timmars sömn. Fem minuter med taxi från FCT.

Park Inn Hotel Frankfurt Airport | Park Inn by Radisson

Alternativt finns det Hilton FRA @MrDollar . Det tar ett par min att gå till det från Terminal 1 (det finns en "skywalk" mellan T1 och Hilton, så du slipper gå utomhus om vädret är trist).
Jag bodde där i april förra året. Helt ok. Taxibilar finns utanför som tar dig till FCT på några min.

Det finns flera inlägg om att x timmar är för kort tid i FCT för att hinna ta del av och uppleva "allt" - jag tänker på mat, bad bar etc.

Det finns även en kommentar om att "det är på marken som Lufthansa briljerar" - ska man tolka det så att om man har kort anslutning och knappt hinner till FCT i Frankfurt så kan man strunta i LH F?

Jag har en möjlig "on-hold"-bokning med ankomst vid 21-tiden till FRA och sedan avresa i F kl 10.20 följande dag.

Hur skulle Ni gjort?

Jag hade absolut tagit F-resan.

I ditt fall hade jag gått dit ungefär vid öppning (har för mig att som öppnar 06:30 men kan ha fel...) och njutit av deras frukost i ett par timmar, för att sedan ta ett bad tills dom knackar på dörren och meddelar att det är dags att bege sig till planet.

Längtar redan tills det är dags nästa gång ;)

Jag hade absolut tagit F-resan.

I ditt fall hade jag gått dit ungefär vid öppning (har för mig att som öppnar 06:30 men kan ha fel...) och njutit av deras frukost i ett par timmar, för att sedan ta ett bad tills dom knackar på dörren och meddelar att det är dags att bege sig till planet.

Längtar redan tills det är dags nästa gång ;)
First Class Terminal öppnar 05:30 och stänger 22:00. First Class Lounges i Frankfurt öppnar 05:15 och stänger 22:00.

Siktar på en Lufthansa First i mitten på mars om det finns tillgång när jag ska till New York. Har en bokning för 2 personer i SAS Business på poäng och en 2-4-1. Om, jag skriver om, det finns tillgång via både München och Frankfurt. Vilken av dessa är att föredra när det kommer till upplevelse? Eller är det viktigare att välja "rätt" flygplanstyp? Nu är det första i First som är inom räckhåll så upplevelsen kommer ju oavsett flygplanstyp och flygplats att överträffa tidigare resor. Dock lite nyfiken på hur ni övriga resonerar.
(Inser att det kommer behövas mycket tur för att överhuvudtaget hitta 2 First-platser...)

Toppen