Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Det finns flera inlägg om att x timmar är för kort tid i FCT för att hinna ta del av och uppleva "allt" - jag tänker på mat, bad bar etc.

Det finns även en kommentar om att "det är på marken som Lufthansa briljerar" - ska man tolka det så att om man har kort anslutning och knappt hinner till FCT i Frankfurt så kan man strunta i LH F?

Jag har en möjlig "on-hold"-bokning med ankomst vid 21-tiden till FRA och sedan avresa i F kl 10.20 följande dag.

Hur skulle Ni gjort?
Håller med @Senator, där finns ju inte överdrivit mycket att göra. Hade tre (utresan) respektive två timmar (hemresan) i FCT / FCL på senaste resan. Mer än tillräckligt för mat, champagne och rom.

Den stora frågan är bada eller inte? Annars skulle jag gå dit 07.30 och käkat frukost. Det är i mitt tycke inte så "mycket att göra" om man inte vill:
Äta och dricka konstant
Bada, duscha
Sitta i ett cigarrum

Det är en unik upplevelse de första par gånger, men det som tar tid är listat ovan. Så det beror helt på vad du gillar. Jag kanske lägger max 2t och då jobbar jag normalt 75% av tiden. Det finns för mig i alla fall, begränsat hur mycket mat och dryck jag kan konsumera. Det unikaste i mitt tycke är transporten till flygplanet.

Dock är det världens bästa Full Service Office i mitt tycke Vart annat har man skumpa och espressoleverans till arbetsplatsen?
Ganska säker på att Air France First spöar Lufthansa på marken såväl som i luften. Den som lever får se...

Ganska säker på att Air France First spöar Lufthansa på marken såväl som i luften. Den som lever får se...
Fast de fail:ar på att de pratar franska och utgår från CDG. Ledsen, men det är no-go på alla sätt och vis.

Vad gäller FCT så skulle jag säga att första gången man är där vill man helt klart ha extra tid för att kunna utforska allt. Har man varit där tidigare så kan man minska ner tiden betydligt.

Angående loungen och flyga First med Lufthansa. Jag kommer förhoppningsvis åka ut från FRA ca 09:50 på morgonen i First, vad tycker ni, är det värt att åka till FRA kvällen innan för att så tidigt som möjligt på morgonen dra till Loungen? Är inte intresserad av att dricka alkohol, så då kanske det inte är något för mig att sträva efter många timmar där? Utan åka typ 06 från ARN och helt enkelt skippa ett besök? Vad säger panelen?

Angående loungen och flyga First med Lufthansa. Jag kommer förhoppningsvis åka ut från FRA ca 09:50 på morgonen i First, vad tycker ni, är det värt att åka till FRA kvällen innan för att så tidigt som möjligt på morgonen dra till Loungen? Är inte intresserad av att dricka alkohol, så då kanske det inte är något för mig att sträva efter många timmar där? Utan åka typ 06 från ARN och helt enkelt skippa ett besök? Vad säger panelen?
Jag hade alla dagar i veckan åt ner kvällen innan och sen direkt från hotellet ut till FCT vid 7-tiden ungefär. Då har du tid att äta frukost, ta ett bad och komma i rätt stämning.

Det är väl trevligt att äta frukost i lugn och ro på plats i loungen och sedan bli körd ut till planet. Kör på det.

Toppen