Senaste nytt

SAS nya hemsida

aldrighemma

Medlem
Bakåtsträvare!
Ni kanske vill ha tillbaka den förr-förra Sas-sidan.
För min del så, ja. Jag vet inte om det kallas att vara bakåtsträvare om man inte tycker att sina kunder ska vara alfa testare, eller att man inte ska spela rysk roulette med sin revenue. I så fall så är jag det.

Detta vore en lämpligare arbetsgång:
1. Återställ den sidan som trots allt fungerade om än med lite tråkigare design.
2. Läs igenom denna och andra trådar för att skapa buggrapporter.
3. Åtgärda.
4. Testa den nya sidan med hjälp av en mindre intern grupp. (alfa test)
5. Testa den nya sidan med en större frivilligt utsedd extern testgrupp. (beta test)
6. Driftsätt den nya sidan. (förutsatt att buggar från 4 och 5 är rättade och testade)
7. Luta sig tillbaka och titta på flödet av problemfria bokningar och glada kunder.
 

obs

Medlem
Bakåtsträvare!
Ni kanske vill ha tillbaka den förr-förra Sas-sidan.

Saker och ting måste få ha lite inkörningsproblem.

:rolleyes:

Visst kan nya system ha lite buggar och sådant men vad SAS har lanserat denna gång liggar långt under vad man borde kunna förvänta. Jag har rapporterat minst 10 fel och systembuggar, någrå tom flera gånger. Dessutom har sidan som tidigare nämnts varit i både beta-test och 'live' test i Danmark. Så att den fortfarande innehåller ganska många fel är helt obegripligt och lite pinsamt skulle jag nog säga. SKIT har verkligen inte gjort ett bra job vad gäller lanseringen av den nya hemsida.

Tänk om t.ex. bankerna lanserade internetbanksystem som innehöll lika många fel. Jag skulle nog tro att många i så fall skulle tappa allt förtroende för dom.
 
Hur stor del av SASs kunder påverkas av den nya hemsidan?

Jag tror att det är få då majoriteten som flyger med SAS bokar via jobbets resebyrå eller via en tredjepartssida och de som verkligen vill resa med SAS löser det på ett eller annat sätt nu i början.

Tycker nya sidan är under all kritik men är inte så säker att SAS påverkas i en större omfattning över att sidan är skit initialt, på lång sikt kommer de drabbas om de inte ordnar till den men inte just nu
 

NotRyan

Medlem
SAS IT skulle ju ha kunnat förhindra detta hur lätt som helst, redan när dom släppte betan skulle dom ha annonserat det på exempelvis det här forumet, och aktivt samlat in buggrapporter, fixat det trasiga och interagerat med oss. Jag kan garantera att fixar sajten allt tok som vi håller på med så kan den släppas publikt :D
 

obs

Medlem
Hur stor del av SASs kunder påverkas av den nya hemsidan?

Jag tror att det är få då majoriteten som flyger med SAS bokar via jobbets resebyrå eller via en tredjepartssida och de som verkligen vill resa med SAS löser det på ett eller annat sätt nu i början.

Tycker nya sidan är under all kritik men är inte så säker att SAS påverkas i en större omfattning över att sidan är skit initialt, på lång sikt kommer de drabbas om de inte ordnar till den men inte just nu

Det är troligtvis många som inte bokar direkt med SAS och därför inte bryr sig. Men samtidigt vill SAS ju också gärna ha tag i fritidsresenärer och i det fall skulle jag inte tro att det går att ha en hemsida som hela tiden strular i olika situationer. Det känns helt enkelt oprofessionellt vad SAS har presterat.
 

Agö

Medlem
Det är troligtvis många som inte bokar direkt med SAS och därför inte bryr sig. Men samtidigt vill SAS ju också gärna ha tag i fritidsresenärer och i det fall skulle jag inte tro att det går att ha en hemsida som hela tiden strular i olika situationer. Det känns helt enkelt oprofessionellt vad SAS har presterat.
Man ska inte heller underskatta möjligheten att lätt komma åt information. Andelen döda länkar och saknad information är skapligt hög.
 
  • Gilla
Reactions: obs

Neo

Ny medlem
Jag försökte boka biljett till USA med bonuspoäng och pengar som alternativ, Jag kan dock inte välja stolsplats då. Jag kommer vidare till gamla klassiska hemsidan men kan inte välja sittplats.. Bara välja flyg, passagerare och sedan betala.
Fler som upplevt det eller har dem gjort så nu att man ev inte ska kunna boka en sittplats om man väljer betala med poäng + pengar?
 
Toppen