Senaste nytt

SAS nya hemsida

mha321

Medlem
EpilepsiServer är nog ett av de jobbigaste system att förvara sitt content i. Orsakat många utbrända personer på en av mina tidigare arbetsplatser. Har inte hört någon säga något gott om EPI.

Den är populär hos redaktörerna då den har en relativt sätt smidig editor och hantering för dem.

Däremot om man ska göra något mer avancerat....
Du har inte pratat med konsulterna som jobbar i det! De gnuggar händerna varje gång någon funderar på EPI... Sist en kund lämnade oss för EPI så höll de på i över ett år för att bara bygga upp samma funktionalitet som de redan hade innan och få den tillräckligt stabil för att det skulle vara tänkbart att visa upp den publikt. :)
I ärlighetens namn häller det dock de flesta.. Oberoende av vilka system man byter mellan när man gör ett sådant byte så är det oftast implementationskonsulterna som drar det längsta strået.

Det hade inte behövt vara så egentligen, men min erfarenhet är att det oftast är det.
 

agehall

Medlem
Den är populär hos redaktörerna då den har en relativt sätt smidig editor och hantering för dem.
Det är inte sant över lag. Det passar en del arbetsflöden medan det inte fungerar alls för andra redaktörer. Jag stöter på båda kategorierna i mitt jobb.

I ärlighetens namn häller det dock de flesta.. Oberoende av vilka system man byter mellan när man gör ett sådant byte så är det oftast implementationskonsulterna som drar det längsta strået.
Jo, så är det ju. "If you are not part of the solution, there is good money to be made by prolonging the problem..."
 

mha321

Medlem
Det är inte sant över lag. Det passar en del arbetsflöden medan det inte fungerar alls för andra redaktörer. Jag stöter på båda kategorierna i mitt jobb.
Med risk för att fortsätta långt Off topic - vi menar nog samma sak. Det jag menar är att de enda som jag hört är riktigt nöjda med den är i den kategorin. Inte att alla i den kategorin är nöjda.
 

thh

Medlem
Jag har lyckats boka min första biljett på den nya sidan utan att bli så frustrerad att jag gav upp och bokade norwegian istället. Lite av informationen man får är bättre än på den gamla, men det är väldigt rörigt tycker jag och man ska skriva mycket mer. Varför kan jag inte kopiera all data från en betalning till en annan?
 

Buffy

Medlem
Försökte boka biljett till mig och familjen via sidan, men när man skulle fylla i resenärer tog det stopp. Sidan påpekade att mitt barn växer och behöver egen biljett. Jag hade valt ett barn och en infant. Gick inte att komma vidare. Suck. Fick ringa och boka via telefon.
 

Funcadelic

Medlem
Försökte boka biljett till mig och familjen via sidan, men när man skulle fylla i resenärer tog det stopp. Sidan påpekade att mitt barn växer och behöver egen biljett. Jag hade valt ett barn och en infant. Gick inte att komma vidare. Suck. Fick ringa och boka via telefon.

På första raden efter ditt eget namn ska spädbarnets uppgifter stå - om du skriver in ditt andra barns uppgifter där får du felmeddelande om att barnet är för gammalt, och tvärt om om man skriver in spädbarnets uppgifter på barnets. Kanske var det det som gick fel? Jag har inga problem att komma vidare med en sådan bokning.

Edit: Bildförtydligande

upload_2017-1-31_14-15-30.png
 

thh

Medlem
Jag är normalt sett för förändringar, men jag gav upp att försöka boka ngt på den nya hemsidan. Svårnavigerat, otydligt & en satans massa färger...;.( Bu för den!

Med tanke på att första gången jag lyckades boka en biljett på nya SAS utan felmeddelanden var den 6:e biljetten jag försökte boka så... ja.
 
Någon som kan visa vägen...Var på hemsidan hittar jag länk till att boka bonusresa samt numret till Tallinn? Nu har jag letat och letat men hittar inte alternativet någonstans.
 
Toppen