Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har två frågor som jag inte sett besvarats tidigare (men om jag har fel så hänvisa mig gärna till svaret). Den första är att jag bokade en resa ARN-EWR i business med SAS för min voucher och nu passar inte riktigt datumen så ringde Tallinn för att avboka och boka något nytt. Fick då besked att min voucher löpt ut så om jag avbokar så är den inte giltig längre. Vill ju inte 'slösa' bort vouchern menfick besked, av Tallinn, att vid ombokning så behöver vouchern fortfarande vara giltig men är det någon som vet om man kan nämnändra biljetterna?

Den andra frågan gäller antalet vouchers - personen jag pratade med i Tallinn sa att denna voucher (jag nyttjat för bokningen ovan) var voucher 3 jag fick under 2015 (och att jag fortfarande hade 2 ytterligare vouchers kvar). Jag ifrågasatte det och sa att man maximalt kan få 2 vouchers per år men han vidhöll att man kan få flera än 2 vouchers. Är det någon annan som varit med om att få fler än 2 vouchers per år?

Menar du att man ska ha båda korten då? För att förtydliga så har jag bara ett kort (Elite) hos American Express. Kan man alltså få fler än 2 vouchers med bara Elite-kortet från AmEx?

Ja du kan ha båda korten och därmed generera 3 vouchers / år. Om man, som du, "bara" har elite-kortet kan du bara få 2 vouchers/år.

Ja du kan ha båda korten och därmed generera 3 vouchers / år. Om man, som du, "bara" har elite-kortet kan du bara få 2 vouchers/år.
Ok så är då något fel (antingen hos AmEx eller SAS) som gjort att jag fått 3 vouchers under ett år, skönt att man då äntligen gynnas av några fel :) Det intressanta var att han jag pratade med i Tallinn sa att det var vanligt att folk fick 4 eller fler vouchers per år. Vet dock inte hur bra koll de har på sånt.

• Gilla
Reactions: Gus
Ok så är då något fel (antingen hos AmEx eller SAS) som gjort att jag fått 3 vouchers under ett år, skönt att man då äntligen gynnas av några fel :) Det intressanta var att han jag pratade med i Tallinn sa att det var vanligt att folk fick 4 eller fler vouchers per år. Vet dock inte hur bra koll de har på sånt.
Skilj på hur många vouchers man kan få per kort per år, och hur många giltiga vouchers du kan ha tillgängliga. Teoretiskt kan du ha tre vouchers genererade 2016 som du ännu inte använt, samt ytterligare tre genererade i år.

Jag vet d
Skilj på hur många vouchers man kan få per kort per år, och hur många giltiga vouchers du kan ha tillgängliga. Teoretiskt kan du ha tre vouchers genererade 2016 som du ännu inte använt, samt ytterligare tre genererade i år.
Helt med på det men som jag skrev handlar detta om hur många jag fått per år - jag har ganska bra koll på hur många vouchers jag använt per år och när jag fått dessa. Denna som det gäller har jag aldrig fått något brev om så det är en mer än jag ska ha och enligt den person jag pratade med i Tallinn så var det den tredje vouchern jag tjänade in under 2015 och har utöver det 2 intjänade under 2016

Precis så, någon av de vouchers du har kan ha triggats ett annat år. Andra vouchern man får verkar ha 2 års giltighetstid, om den triggas i december 2015 är den giltig till december 2017 med största sannolikhet.

Precis så, någon av de vouchers du har kan ha triggats ett annat år. Andra vouchern man får verkar ha 2 års giltighetstid, om den triggas i december 2015 är den giltig till december 2017 med största sannolikhet.
Nu är det dock inte så i detta fall - jag har kolla på vilka vouchers jag fått och när jag fått dem. Denna är triggades enligt personen jag pratade med i november 2015 (hade redan fått en i feb 2015 och en sept eller okt 2015).

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen