Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vill en vara väldigt ful går det ju också att köpa någon vara på öppet köp och sedan lämna tillbaka den och få returen in på annat kort. Om det saknas lite pengar i december.

Kan jag göra kontantuttag på mitt Sas Amex för komma upp i spend så jag når min 2-4-1 voucher?
Du kan köpa en dyr, helt avbokningsbar flygbiljett för att få upp spend, sedan avboka den när vouchern trillat in. Se dock till att 'hamna på plus' igen senare under året annars kan nog Amex reagera.

Du kan köpa en dyr, helt avbokningsbar flygbiljett för att få upp spend, sedan avboka den när vouchern trillat in. Se dock till att 'hamna på plus' igen senare under året annars kan nog Amex reagera.
Det där är bara dumt att ens tänka tanken att göra. Om folk börjar sätta det i system så finns ju stor risk att förmånen försämras.

Kommer man inte upp i 150k spend på ett år utan att fuska så ska man nog inte hålla på med 241-vouchers alls. Dessutom finns egentligen inget incitament att skaffa vouchers tidigt på året eftersom vouchern numera är giltig efterföljande år också - annat var det förr...

Hej,

Jag är ny här och ber om ursäkt i förhand för min fråga - Då någon säkert frågat liknande innan.
Har en 4-2-1 voucher och önskar flyga från Bangkok till Hawaii. Problemet som jag ser det är att tillbakaresan vill jag gärna stanna till i Stockholm eller Helsinki i +3 dagar.
Alltså BKK -> HNL och sedan HNL -> STO/HEL -> BKK.
Har tittat lite på united.com och då åker man via Japan på ditvägen. Tillbaka via USA och Europa.
Någon som har förslag på hur jag kan få till den här resan med min 2-4-1 samt restrerande EB poäng?
Har förstått att man måste åka tillbaka via samma tredje zon??

Tack på förhand!

Har en 4-2-1 voucher och önskar flyga från Bangkok till Hawaii. Problemet som jag ser det är att tillbakaresan vill jag gärna stanna till i Stockholm eller Helsinki i +3 dagar.
Välkommen hit.

Tyvärr kommer inte det där att gå eftersom du inte kan ha stopovers på en Eurobonus Award. Är inte heller helt övertygad om att det skulle vara OK att flyga BKK-HNL-(någonstans i Europa)-BKK på en award ens utan stopover.

Hej,

Jag är ny här och ber om ursäkt i förhand för min fråga - Då någon säkert frågat liknande innan.
Alltså BKK -> HNL och sedan HNL -> STO/HEL -> BKK.
Har tittat lite på united.com och då åker man via Japan på ditvägen. Tillbaka via USA och Europa.
Någon som har förslag på hur jag kan få till den här resan med min 2-4-1 samt restrerande EB poäng?
Har förstått att man måste åka tillbaka via samma tredje zon??

Tack på förhand!
Välkommen hit.
Det är precis som @agehall säger, det du önskar boka går inte. Det blir en round the world bokning vilket inte är ok som tur och retur för Bangkok till Hawaii. Man får inte heller göra stopover på en eurobonus award, man kan max stanna 24h på ett stopp utöver destinationen.
Eventuellt kan du boka en open jaw från Honolulu till Bangkok via Europa, då skulle detta vara en resa med avreseort Hawaii, destination Stockholm/Helsingfors och ankomst till Bangkok som hemresa. Vet inte om detta går att boka men tror inte det går. Mainland USA till Europa och sen Asien borde dock fungera som en open jaw tur och retur.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen