Det verkar som om det görs en del förändringar kontinuerligt på sidan i alla fall.
Det är faktiskt en ny funktion som, "trummvirvel" fungerar!Tidigare så kunda man ta sig till mobilsajten för att kolla t.ex. vilken bokningsklass (=farebucket) man fick.
Billiga flygbiljetter och flygresor – sök och boka flyg - SAS
Nu verkar det så att den coola siten inte finns längre.
Någon som vet hur man i nuläget kan kolla upp en bokning för att hitta sin farebucket?
Jag upplever inte dessa problem. Har ett 10-tal bokningar och kan klicka på stolen för alla dessa och komma vidare och välja säte (eller rättare sagt se seatign map, säte har jag självklart redan valt sedan tidigare). Alla dessa bokningar rä dock gjorda via gamla sidan.Jag undrar verkligen hur den nya sidan är byggd. För mig så fungerar det fortfarande (oftast) inte att klicka på sätet, dock kan jag komma till seating via köp fler väskor... Dessutom så fungerar det olika på olika bokningar:
Bokning 1: 6 segment 1 pax, Stolsymbolen visar valt säte for sista segment, stolen går inte att klicka på.
Bokning 2: 6 segment 1 pax, Stolsymbolen visar "köp säte"(trots att seating är gjord), stolen går att klicka på, skickas vidare till classic och blir utloggad. Dessutom visas segmenten fel i den grafiska representationen. (Ett segment har försvunnit) Bokningen ser korrekt ut i app.
Bokning 3: 1 segment 4 pax, stolsymbolen visar valt säte för 2 pax, stolen går inte att klicka på. Under "passagerare", ser 2 pax ut att vara utan säte, går inte att ändra. Tittar man på bokningen med andra verktyg ser den helt riktigt ut inklusive seating för 4 pax.
Bokning 4: 2 segment 4 pax, Skickas direkt till classic så fort jag klickar på bokningen, kommer inte tillbaka till sas.se efter besöket på classic. Dock ser bokningen korrekt ut inklusive seating, men det är ju classic siten...
Och det är bara mina första 4 bokningar jag tittar på, samtliga är vanliga "revenue" bokningar gjorda på gamla sas.se!, Inte ETT rätt här SAS!
Jag fattar verkligen inte hur management kan tillåta att en av dom viktigaste säljkanalerna dom har, görs om till något slags gigantiskt experiment: "hur mycket kan vi djävlas, innan sista kunden drar?".
Jag upplever inte dessa problem. Har ett 10-tal bokningar och kan klicka på stolen för alla dessa och komma vidare och välja säte (eller rättare sagt se seatign map, säte har jag självklart redan valt sedan tidigare). Alla dessa bokningar rä dock gjorda via gamla sidan.
Vet inte om det kanske är några cache problem för din del, skadar ju inte att rensa cachen för att eliminera en sådan felkälla. Testa att logga in via incognito/in private (eller vad det nu heter i andra browsers) för att se om det blir någon skillnad när ingen data finns sparad om dig.
Jag upplever inte dessa problem. Har ett 10-tal bokningar och kan klicka på stolen för alla dessa och komma vidare och välja säte (eller rättare sagt se seatign map, säte har jag självklart redan valt sedan tidigare). Alla dessa bokningar rä dock gjorda via gamla sidan.
Vet inte om det kanske är några cache problem för din del, skadar ju inte att rensa cachen för att eliminera en sådan felkälla. Testa att logga in via incognito/in private (eller vad det nu heter i andra browsers) för att se om det blir någon skillnad när ingen data finns sparad om dig.
Bokningarna syns väl om man trycker på Mina Resor? Eller menar du att de ska synas på sin översiktsvy där de har massa annat lull nu?Samma problem för mig. Är det kanske fel med Safari? Hur som helst, SAS måste testa och validera alla major-browser innan de go live med nya sidan helt enkelt.
Och någonting som stör mig mycket: Se inte mina bokningar när jag logga in.
Ett steg framåt i alla fall, vi måste tänka positivtJag provade både att tömma cache och byte från Chrome till IE. Resultatet är nästan detsamma, enda skillnaden är att jag nu kan klicka på stolen även på bokning nr 3, men seating visas fortfarande bara för 2 av 4 pax. Övriga fel kvarstår.