Senaste nytt

SAS nya hemsida

palmen

Moderator
Det är väl också frågan om hur kritiskt man analyserar sidan. Jag är van att rapportera fel på programvaror jag testar, så därför är jag kanske mer kritiskt granskande än snittet? Men å andra sidan så borde väl SAS ha sådana personer anställda?

En bugg rapport till:
Har någon lyckats att boka en resa till någon annan än sig själv då man är inloggad? Jag lyckas i alla fall inte med det, eller så förstår jag inte hur man ska göra.
Rätt basic funktion kan man tycka...
Jag är också rätt kritisk men brukar köra efter devisen att man itne får klaga första 2 vecorna på en ny produkt (tar ett tag att vänja sig). Är den fortfarande skräp efter att man blivit van så är det helt ok att ta fram stora släggan.
Jag har börjat lära mig den nya sidan nu och tycker den fungerar OK i alla fall även om det är mycket som är fullständigt värdelöst så som jag ser det och totalt ologiskt.
Hur man kan släppa en produkt som är så ofärdig är bortom mitt förstånd, men en sak gör de rätt i alla fall, släpp den nu i januari när det troligtvis är lägst bokningstryck på hela året. Hade inte varit direkt bra att släppa den i april/maj istället då betydligt fler ska göra sina bokningar.
 

mha321

Medlem
Tveksam till om det var meningen, men de har nog fått upp andelen bokningar genom appen åtminstone :) jag har ganska sällan använt den för bokning tidigare, men den är ju faktiskt ett ganska bra alternativ.
 

Lipstick

Medlem
Kära SAS,
Jag verkligen gillar att resa med er!

Smidigt att resa då ni har ”alltid öppet” på Arlanda, ifall jag har frågor eller önskemål, man får ladda ner svenska tidningar ifall man har hemlängtan efter en längre resa och trevlig personal även om alla inte älskar sina jobb precis varje dag.

Men hur tänkte ni när ni släppte så prematur ny hemsida?
Jag blir särskilt nyfiken på hur ni lyckades hitta mitt efternamn som jag inte använt på över ett decennium, dvs. sedan jag gifte mig. Och detta namn kan jag inte ändra på hemsidan utan att skicka en blankett till er. Det känns konstigt att jag skall behöva be få tillbaka mitt namn.

Och e-mail adressen som jag hittar på webben har min arbetsgivare övergivit för över 10 år sedan. Var hittade ni den?

Vad hände för mina >10 bokningar som inte går att hitta när jag är inloggad?

Det känns på riktigt att Diamond är lika svart som kol…
 

agehall

Medlem
Jag blir särskilt nyfiken på hur ni lyckades hitta mitt efternamn som jag inte använt på över ett decennium, dvs. sedan jag gifte mig. Och detta namn kan jag inte ändra på hemsidan utan att skicka en blankett till er. Det känns konstigt att jag skall behöva be få tillbaka mitt namn.
Det där gjorde mig nyfiken på om min fru drabbats av samma sak. Det hade hon inte.

DÄREMOT så har hon en "." i sitt användarnamn och det verkar man inte få ha längre. Skriver man bara "foo.bar" som användarnamn så tänds inte knappen man ska trycka på för att logga in. Till slut kom jag iallafall fram till att om man först skriver "foobar" och sedan stoppar in "." så lurar man deras valideringsscript.

Kan bara konstatera att jag vill veta vem SAS använt för att bygga det här. Vore ju tragiskt ifall någon skulle råka anlita dessa klåpare av misstag för att göra något annat projekt.
 

NotRyan

Medlem
Det där gjorde mig nyfiken på om min fru drabbats av samma sak. Det hade hon inte.

DÄREMOT så har hon en "." i sitt användarnamn och det verkar man inte få ha längre. Skriver man bara "foo.bar" som användarnamn så tänds inte knappen man ska trycka på för att logga in. Till slut kom jag iallafall fram till att om man först skriver "foobar" och sedan stoppar in "." så lurar man deras valideringsscript.

Kan bara konstatera att jag vill veta vem SAS använt för att bygga det här. Vore ju tragiskt ifall någon skulle råka anlita dessa klåpare av misstag för att göra något annat projekt.
Det känns spontant som att det är Tata i Indien, tillsammans med SKIT som fullständigt usel beställare/kravställare. Då blir det sådär....
 
Det där gjorde mig nyfiken på om min fru drabbats av samma sak. Det hade hon inte.

DÄREMOT så har hon en "." i sitt användarnamn och det verkar man inte få ha längre. Skriver man bara "foo.bar" som användarnamn så tänds inte knappen man ska trycka på för att logga in. Till slut kom jag iallafall fram till att om man först skriver "foobar" och sedan stoppar in "." så lurar man deras valideringsscript.

Kan bara konstatera att jag vill veta vem SAS använt för att bygga det här. Vore ju tragiskt ifall någon skulle råka anlita dessa klåpare av misstag för att göra något annat projekt.
Lustigt, jag har en punkt i mitt användarnamn och inte haft några problem där. Inloggningen är det enda som fungerat bra för mig
 

FF#1

Medlem
Var just in och skulle boka en resa på mitt travelpass från Luleå till Stockholm...

Det går bra att logga in , men om jag klickar på "mitt travel pass" så kommer jag till en norsk log in sida.. orkade inte ens försöka logga in så jag bokade i appen istället.

Fullbokade flyg dyker inte upp i listan, de gjorde de väl på gamla sidan?
 

Andreas.Net

Medlem
Egentligen är det helt otroligt att ett så pass stort företag som SAS släpper en ny version av sin viktigaste försäljningsplattform till synes helt otestad.
Hade vi gjort samma sak med det systemet jag jobbar med i mitt nuvarande uppdrag så hade vi nog inte haft något jobb kvar, man kan ju hoppas att yxan går varm på sas it och att de tar in några kvalificerade konsulter som kan fixa den här soppan.
 
Toppen