Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SK, LX, TG, SQ
Kabinklass: C
Avreseort: GOT
Destination: Koh Samui/Kuala Lumpur
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 70k (EB 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person):ca 2300 SEK
När (avresans tidpunkt): Juli 2017
Bokad: 2017-01-08

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Ändrad från denna resa, gjorde ett principiellt ställningstagande att undvika IST/TK. Sen får jag erkänna att flyga SQ 77w SIN-PEK var väldigt lockande också.
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Thai och United
Kabinklass: business och ekonomi
Avreseort: Bangkok BKK
Destination: Saipan SPN
Enkelresa eller Tur&retur: t/r
Antal poäng (per person): 25000 med AMEX 2-4-1
Skatter&avgifter (per person): 1317 kr
När (avresans tidpunkt): februari
Bokad: januari

Inte min mest maxade resa precis...2 flyg med Thai i business och 4 med United i ekonomi. Inte bästa värdet av poängen, men jag tröstar mig med att jag bor gratis på Hyatt Regency Saipan i en vecka som hade kostat 29000 kr att betala med cash :)

Datapoint 1: resa från BKK till SPN (båda i South East Asia) via ICN (Far East Asia) är inte tillåtet med Eurobonus. Det hade annars vart den bekvämaste/snabbaste rutten.
Datapoint 2: jag försökte skoja till det med flyg via SIN och SQ F, men det blev för många flyg. Tydligen gäller inte 8 flyg per award när det är inom samma zon, då är det max 2 stopp ut/hem, alltså 6 flyg.

Jag tycker reglerna är ganska komplicerade.

Hur kommer det sig att @JacobGBG fick göra ett byte i far east asia zonen men inte @MartinH?

Var går gränsen för vad som räknas som back tracking? Är denna rutt ok?
Mig veterligen finns det ingen "fast gräns" för detta, men om man nyttjar backtracking får man vara beredd på att svaret kan bli "computer says no". Så länge det inte är överdrivet stor backtracking så lär det gå igenom. New York till Miami via San Francisco tror jag inte går igenom som en enkel. New York - Houston - Miami kan dock säkert fungera.

Hej, är ARN-FRA-IAH-LAX // LAX-ARN giltig routing?

Vill försöka få till Fra-iah i F med Lufthansa men ska till LA men dit är det ju omöjligt med LH och deras A380. Har idag en bokning arn-lax-arn med SAS i C men den går ju att ändra så jag bara behåller lax-Arn med SAS ?

Annars får man bränna lite poäng på typ United på sträckan IAH-LAX

Någon som ser problem med routingen GOT-VIE-HKG-BKK-USM / / KUL-SIN-PEK-CPH-GOT?

Främst passeringen av tredje zon både ut och in jag är osäker på.

Toppen