Senaste nytt

[Business Class] Florens - //DESTINATION// - Dusseldorf från 5.500 SEK T/R

Tror faktiskt det är läge för de som eventuellt inte gjort det, att reklamera till kreditkortsföretaget. Tråden är snart längre avseende återbetalning än vad den handlade om från början..

Då är min bokning också rökt.

Alitalia ändrade min bokning (FIrenze->Roma->Tokyo [destination] ->Düsseldorf) till FIrenze->Roma->Düsseldorf // Tokyo->Düsseldorf.
Personalen på Exepdia sa att jag kunde behålla Tokyo->Düsseldorf med ANA i Business class, men då måste jag flyga Firenze->Roma->Düsseldorf och sedan ta mig till Tokyo på egen hand.

Jag föreslog att de tar bort alla Alitalia flighter och jag behåller Tokyo->Düsseldorf enkel, men de gick inte med på det. Så det blev avbokning.

Personalen på Exepdia sa att jag kunde behålla Tokyo->Düsseldorf med ANA i Business class, men då måste jag flyga Firenze->Roma->Düsseldorf och sedan ta mig till Tokyo på egen hand.
Det hade ju iochförsig varit lite intressant - en enkel awardbiljett och sedan fortsätta på resan. Fast jag vet inte om man törs chansa på att det skulle fungera...

Det hade ju iochförsig varit lite intressant - en enkel awardbiljett och sedan fortsätta på resan. Fast jag vet inte om man törs chansa på att det skulle fungera...
Om jag inte behövde att ta mig till Firenze hade jag kanske behållit bokningen.
Det var inte speciellt enkelt eller billigt att ta mig till Firenze varken på den dagen eller dagen innan.

Nu har jag fått både min ebookers.de och Alitalia rufund. Det försvann ca 500 SEK i valutapåslag och pga att den svenska kronan har stärkts. Har man något case mot kreditkortbolaget för att kunna få tillbaka dessa förluster?

Nu har jag fått både min ebookers.de och Alitalia rufund. Det försvann ca 500 SEK i valutapåslag och pga att den svenska kronan har stärkts. Har man något case mot kreditkortbolaget för att kunna få tillbaka dessa förluster?
När begärde du återbetalning?

Jag begärde 19 dec och såg igår kväll att det fortfarande ej kommit tillbaka några pengar.

Toppen