Senaste nytt

[Business Class] Florens - //DESTINATION// - Dusseldorf från 5.500 SEK T/R

Zoogian

Medlem
Surt det krånglar med ebookers.de för er, jag hade nog tur som andra gången jag ringde fick prata med en tjej som lät amerikansk, så hon ringde Alitalia och sen kopplade hon över mig till dem, de bekräftade avbokning och några dagar senare kom en återbetalning till AMEX. (som jag redan innan nyår hade stoppat), Amex tom justerade för valutaeffekten så jag gick +/-0 på detta.... ebookers.de betalade utan nåt krångel tillbaka boknigsavgiften direkt.
 

M@GNÜS

Medlem
Pratade med en trevlig tjej på Expedia 30/12 som var väl medveten om ärendet och sa att allt skulle betalas tillbaka.
Har inte hört något sedan dess... idag fick jag ett mail från Alitalia om att avgångstiden på min flight mellan FCO och DUS hade ändrats...
Gick in och kollade på Expedia och har nu en resa FLR-FCO-DUS, SYD-HND, NRT-DUS enligt deras sida... (var från början FLR-CDG-SIN och samma återresa som innan från SYD...)
Ringde Expedia och pratade med någon som inte alls hade koll på detta och behövde prata med sin supervisor och tydligen var det ändrade förutsättningar sedan jag ringde sist (vilket de inte meddelat om...)

Hur ska man göra? Pratade med AMEX om detta igår och de ville ha någon bekräftelse på att pengarna skulle krediteras från Expedia, vilket Expedia inte verkade vilja ordna...
 

TDB

Medlem
Jeg snakket med ebookers på lørdag 14. Januar og fikk faktisk bokført refusjonen på mitt amex allerede samme dag!!!! Jeg skulle også få en Mail fra Alitalia ang refusjonen, men det har jeg ikke fått.
 

lillemannen

Medlem
Ringde Expedia och pratade med någon som inte alls hade koll på detta och behövde prata med sin supervisor och tydligen var det ändrade förutsättningar sedan jag ringde sist (vilket de inte meddelat om...)

Hur ska man göra? Pratade med AMEX om detta igår och de ville ha någon bekräftelse på att pengarna skulle krediteras från Expedia, vilket Expedia inte verkade vilja ordna...
Ring igen och säg att du vill ha en bekräftelse för AMEX kräver detta. Expedia i Sverige ringer själva till Alitalia och sen skickar till dig.
Övriga typ Ebooker eller Expedia i utlandet får du först avboka hos dom, sen ringa till Alitalia och beställa avbokningsbekräftelse.
Jag väntade i telefonen tills samtliga mina 3 x 3 personer var i mejlkorgen
 

M@GNÜS

Medlem
Ring igen och säg att du vill ha en bekräftelse för AMEX kräver detta. Expedia i Sverige ringer själva till Alitalia och sen skickar till dig.
Övriga typ Ebooker eller Expedia i utlandet får du först avboka hos dom, sen ringa till Alitalia och beställa avbokningsbekräftelse.
Jag väntade i telefonen tills samtliga mina 3 x 3 personer var i mejlkorgen
Får testa igen då... hon jag pratade med idag sa att hon inte kunde det pga att de fått ändrade instruktioner från Alitalia mot när jag pratade med dem i december... tröttsamt...
Såg nu att den ändring Alitalia informerade mig om innebär att det de anser vara min första flight FLR-FCO avgår 12:10 och min andra FCO-DUS avgår 08:00 samma dag... hur kan de ens göra en sådan ändring... idioti
 

JensE

Medlem
Pratade med Expedia den 22:a December och kom överens om återbetalning och efter det har det varit tyst.
Har inte haft något akut behov att ha pengarna tillbaka snabbt utan försöker lita på processen ska rulla på.
Skulle ta upp till ca 10 veckor då det är flygbolaget som ska återbetala.

Höll på att smälla av när jag fick detta mail igår.

Återbetalningsansökan inskickad till flygbolaget
Passagerare:
Jens
Expedia.se Resplansnummer: xxxxxx
Bekräftelsekoden från Air New Zealand:xxxxx
Bekräftelsekoden från All Nippon Airways: xxxxx

Bästa Expedia.se-resenär,

Vi kan bekräfta att vi i dag har skickat in din ansökan om fullständig återbetalning till flygbolaget.

Återbetalningsbelopp
Vi beräknar att återbetalningen du får är ungefär 8402 SEK.

Observera att flygbolaget ansvarar för att beräkna återbetalningen i enlighet med tillämpliga prisregler och det slutgiltiga beloppet kan därför skilja sig från den ungefärliga summan ovan.

När får du återbetalningen?
Flygbolaget kommer att genomföra din återbetalning direkt med samma betalningsmetod som ursprungligen användes när du köpte dina biljetter. Så snart flygbolaget har godkänt din återbetalning kan du förvänta dig att återbetalningen finns på ditt konto inom 10 veckor.
 

Flixflex

Medlem
Pratade med Expedia den 22:a December och kom överens om återbetalning och efter det har det varit tyst.
Har inte haft något akut behov att ha pengarna tillbaka snabbt utan försöker lita på processen ska rulla på.
Skulle ta upp till ca 10 veckor då det är flygbolaget som ska återbetala.

Jag pratade med Expedia samma dag och fick samma svar om tio veckor. Jag meddelade att jag inte accepterade detta med tanke på att det är en reklamation. Kvinnan i luren hade inga befogenheter så jag reklamerade kortköpet till EB Mastercard. Pengarna tillbaka av banken en vecka senare och sedan dess har jag inte hört något mera.
 

Karl Pedal

Medlem
Efter att Alitalia hade ändrat i min bokning så avbokade jag genom Expedia, och återbetalningen skulle ta upp till 10 veckor.
Drygt 3 månader senare har jag fortfarande inte fått några pengar och nu kontaktade jag återigen Expedia.
Efter flera telefonsamtal och väntan på att Expedia ska få kontakt med Alitalia så fick jag till slut svaret att "problemet berodde på ett systemfel" och att dom skulle göra ett nytt försök med återbetalning. Det nya försöket kan ta upp till 12 veckor (!) från dagens datum.
Det enda Expedia kunde erbjuda som kompensation var en kupong värd 1000kr som endast kan användas för bokning av paketresor hos Expedia.

Dags att ringa Amex..
 
Toppen