Ring igen och säg att du vill ha en bekräftelse för AMEX kräver detta. Expedia i Sverige ringer själva till Alitalia och sen skickar till dig.Ringde Expedia och pratade med någon som inte alls hade koll på detta och behövde prata med sin supervisor och tydligen var det ändrade förutsättningar sedan jag ringde sist (vilket de inte meddelat om...)
Hur ska man göra? Pratade med AMEX om detta igår och de ville ha någon bekräftelse på att pengarna skulle krediteras från Expedia, vilket Expedia inte verkade vilja ordna...
Får testa igen då... hon jag pratade med idag sa att hon inte kunde det pga att de fått ändrade instruktioner från Alitalia mot när jag pratade med dem i december... tröttsamt...Ring igen och säg att du vill ha en bekräftelse för AMEX kräver detta. Expedia i Sverige ringer själva till Alitalia och sen skickar till dig.
Övriga typ Ebooker eller Expedia i utlandet får du först avboka hos dom, sen ringa till Alitalia och beställa avbokningsbekräftelse.
Jag väntade i telefonen tills samtliga mina 3 x 3 personer var i mejlkorgen
Pratade med Expedia den 22:a December och kom överens om återbetalning och efter det har det varit tyst.
Har inte haft något akut behov att ha pengarna tillbaka snabbt utan försöker lita på processen ska rulla på.
Skulle ta upp till ca 10 veckor då det är flygbolaget som ska återbetala.
Jag fick ersättning för både valutaförlust och valutapåslag.Nu har jag fått både min ebookers.de och Alitalia rufund. Det försvann ca 500 SEK i valutapåslag och pga att den svenska kronan har stärkts. Har man något case mot kreditkortbolaget för att kunna få tillbaka dessa förluster?