Senaste nytt

Stora förändringar i SAS loungeutbud och FastTrack

Exakt, jag har svårt att se att man kommer att sakna dessa lounger jättemycket. Fast Track kan jag förstå är trist om det försvinner på orter man ofta reser till, men tredjepartslounger, nja, de är ju sällan något att hänga i julgranen.

Här är källan som DI och Avanza använt: SAS closes lounges and fast track all over the world | Travel Trade Outbound Scandinavia
"Beyond that SAS has also decided, that SAS Plus tickets will no longer give access to the airline´s fast tracks and lounges. Only Business class tickets and Gold cards will give access to the lounges and fast tracks." :-(

Antar/hoppas dom missförstått pressmeddelandet eftersom det där står att det det bara är i USA& Asien som SAS plus inte ger loungetillträde. Man kanske missat den lilla asterisken ?

/ TT

Exakt, jag har svårt att se att man kommer att sakna dessa lounger jättemycket. Fast Track kan jag förstå är trist om det försvinner på orter man ofta reser till, men tredjepartslounger, nja, de är ju sällan något att hänga i julgranen.
Återigen, det är upp till var och en att avgöra. Sala VIP i Alicante och Lufthansa First Class Terminal i Frankfurt fyller olika syften.

Jag uppskattar de flesta loungerna. Man får någonstans att sitta relativt bekvämt. Man har i stort sett alltid tillgång till ett fungerande, snabbt, Wifi och det finns något att dricka.

Jag kommer att sakna många av loungerna när jag är ute och flyger

Toppen