Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

En fråga, som kanske tidigare har berörts men jag inte hittar svar på.

Vet vi om ett bud på uppgradering påverkar ens chanser att få CU?
Ex. Jag har lagt bud på upgrade från minus till Plus på ARN-HKG. Har jag då diskvalificerat mig för alla typer av CU? Eller är det så att mitt bud kan gå igenom och jag sen får en CU från Plus till Business? (Jag är EBD)
Det ska gå bra... Lycka till :)

Ex. Jag har lagt bud på upgrade från minus till Plus på ARN-HKG. Har jag då diskvalificerat mig för alla typer av CU? Eller är det så att mitt bud kan gå igenom och jag sen får en CU från Plus till Business? (Jag är EBD)
Du är inte diskvalificerad, händer ju ibland att man får plusgrade till plus och sen CU till Business

Hittills ingen CU på SK963 ARN-HKG idag, vi är två EBD som har bokat plats i Plus. :oops:

Hemresan på söndag SK964 har fått ändrat plan till A340, gissar på LAN kärran när vi tittar på seatmap:eek:
Visa bifogad bild 58379
Vi har 21A & B. Igår när jag tittade på seamap så var 3G&H och 4D&E lediga, Tror ni SAS har blocket för CU eller OU eftersom det nu är färre plus platser?
Kryssen brukar komma när reservation för CU görs, alltså de utöver de som normalt är blockade

Hittills ingen CU på SK963 ARN-HKG idag, vi är två EBD som har bokat plats i Plus. :oops:

Hemresan på söndag SK964 har fått ändrat plan till A340, gissar på LAN kärran när vi tittar på seatmap:eek:
Visa bifogad bild 58379
Vi har 21A & B. Igår när jag tittade på seamap så var 3G&H och 4D&E lediga, Tror ni SAS har blocket för CU eller OU eftersom det nu är färre plus platser?

Och där satt den, vår första CU!:D
Plus-> Business på SK964 HKG-ARN

Mailet kom 18 timmar innan.

Nån skrev att de fått avslag på plusgrade och sen fått CU istället men det var ett tag sen.

Toppen