Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

Vet inte vad ARN-LPA räknas som, men ca 6 timmar i luften gör det till longhaul i min värld. Men har haft fel förr. Hur som helst så sitter jag i plus nu.

Mig veterigen har inget fått CU på shorthaul och det föregås alltid av ett mail,

Fick du nåt mail?
Annars var det med största sannolikhet en (dock lika trevlig) OPUP

CU till 2c från Eko light på flight från Arlanda till Las Palmas nu på morgonen. Tack för det. Tom prio boarding funkade perfekt trots en massiv mur med ressugna vid gaten.
Om du inte fått ett mail om att du fått en courtesy upgrade så är det nog snarare en opup du fått.
Som flera påtalat så är courtesy upgrade på longhaul nätet ,och dit räknas inte Las Palmas.

Tom kärra i princip men ingen CU från LA idag :(
Enligt incheckare blir det CU om go är överbokad men det är i min värld en OpUp och inte en diamond perk.
Nåväl. Synd om fam men ok för mig då jag hellre är en 4 rads ryttare i go än sitter i plus

Tom kärra i princip men ingen CU från LA idag :(
Enligt incheckare blir det CU om go är överbokad men det är i min värld en OpUp och inte en diamond perk.
Nåväl. Synd om fam men ok för mig då jag hellre är en 4 rads ryttare i go än sitter i plus

Jag skulle inte vara helt säker på att incheck i LAX vet vad en CU är, vilket gör deras svar mer begripligt.

Sitter och håller tummarna för att få ett CU-mail för resan till Miami imorgon men inser att då vi är 6 personer kanske det är väl optimistiskt :)
1 plats ledig i Business och 15 i Plus... (om jag läste expertflyer rätt). På SK955 kollade jag då.
Edit: Såg att du skrev imorgon så då är det ju SK953 som är aktuellt och nu ballade appen ur så ser inget... :(

Last edited:
Toppen