Sen träffade jag en annan HON på en resa med Lufthansa under EM 2008. Han pendlade mellan Polen och Göteborg, och det blev 70 x 4 segment per år alltid via MUC.
280 segment per år på LH intra EU - stackars sate.
Sen träffade jag en annan HON på en resa med Lufthansa under EM 2008. Han pendlade mellan Polen och Göteborg, och det blev 70 x 4 segment per år alltid via MUC.
Det var det jag tänkte, jag förstod först inte vad du menade.
Min uppfattning har som jag skrivit tidigare varit att Miles & More (LUFTHANSA Group) har varit riktigt svårt att uppnå en nivå.
Således är det alltså Miles & Smiles eller EB som gäller.
Jag är faktiskt inbokad på den turen, 1290:- betalade jag.
Frågan blir ju vilket program man krediterar dom till sen : )
¨Nu är jag tillbaka efter en löprunda, förhoppningsvis klarare i huvudet
PS. Köpte du din Barcelonabiljett som ungdomsbiljett eller till vanligt kampanjpris? Med vanligt kampanjpris är det inte 100% till andra program än SAS Eurobonus.
Ett alternativ om du vill ha mycket poäng till Eurobonus är att flyga MXP-CAI-NRT med EgyptAir i business... Vi har många gånger diskuterat de brister som finns med det bolaget (det mesta kanske), men de har otrolig kreditering för pengarna!
MXP-CAI-NRT = 30.400miles med 200% kreditering till Eurobonus (ca 13.500kr). Boka sedan ARN-MXP (SAS) T/R som anslutningsflyg 2.100miles (ca 1.500kr). Då får du ihop 33.000miles på två flygningar. Då är du redan silvermedlem och får 15% bonus på SAS-flygningar de resterande
17.000miles som återstår till guld.
Du tycker alltså att det är värt det att få status men mindre miles? Jag kan ju bara tala av egen erfarenhet, men jag få in 2/3 av mina miles via kreditkort, om inte mer. Det skulle vara rent förödande för mig att byta från EB till något annat.
Du tycker alltså att det är värt det att få status men mindre miles? Jag kan ju bara tala av egen erfarenhet, men jag få in 2/3 av mina miles via kreditkort, om inte mer. Det skulle vara rent förödande för mig att byta från EB till något annat.