Senaste nytt

Stämmer detta verkligen angående SAS EBG?

Alternativen är:

SAS EB + Mastercard (AmeX kan jag glömma då jag inte tjänar 300K som man tydligen måste ha / år).

Miles & Smiles, gillar väl allt förutom att jag inte kan välja Västerås som stad! ha ha.. hur ska dom kunna skicka mig kortet??
Går inte att boka på internet om man inte åker från Turkiet?

One World British Airways Executive + Visa, klarar kraven för ett kreditkort utan problem.

Ja, det är väl vad som finns..
Ska kolla lite på US Airways, United Airlines och några andra bolag.

Det är ju dock skönt att ha ett Svenskt program så man kan prata Svenska när problem uppstår, där har ju EB en stor fördel...
 

Palazzi

Medlem
Alternativen är:

SAS EB + Mastercard (AmeX kan jag glömma då jag inte tjänar 300K som man tydligen måste ha / år).

Miles & Smiles, gillar väl allt förutom att jag inte kan välja Västerås som stad! ha ha.. hur ska dom kunna skicka mig kortet??
Går inte att boka på internet om man inte åker från Turkiet?

One World British Airways Executive + Visa, klarar kraven för ett kreditkort utan problem.

Ja, det är väl vad som finns..
Ska kolla lite på US Airways, United Airlines och några andra bolag.

Det är ju dock skönt att ha ett Svenskt program så man kan prata Svenska när problem uppstår, där har ju EB en stor fördel...

Samma problem med staden när jag skulle välja:p Varken Bergamo i Italien eller Västerås fanns med. Jag fick maila deras kundservice :)

Ja, titta runt innan du bestämmer dig
 

Concorde

Founding Member
Räkna med att nivån för att nå Guld kommer höjas. Allt som är för bra för att vara sant eller rimligt förblir sällan så.
 

Palazzi

Medlem
Räkna med att nivån för att nå Guld kommer höjas. Allt som är för bra för att vara sant eller rimligt förblir sällan så.

Pratar vi Aegean eller TK Miles & Smiles nu? För Miles & Smiles uppdaterades ju alldeles nyligen :) (det är väl iofs ingen garanti:p)
 

guapeton

Medlem
Jag har bott i Västerås 1999-2001 så jag är nästan västeråsare :)

Hänger gärna på en västeråsträff och Monks också. :)
 
Jag har bott i Västerås 1999-2001 så jag är nästan västeråsare :)

Hänger gärna på en västeråsträff och Monks också. :)

Kudos till dig att du stod ut såpass länge i hålan! :)

Vart man skulle lägga en Västerås träff har jag ingen aning om.. finns väl inga bra ställen?

I och för sig har jag inte varit nere på stan på säkert 3-4 år. (undantag besök på min bank och visit hos min frisör. (som nu lagt ner varav jag inte klippt mig sedan dess,
1 år sen ungefär sen senaste klippningen och ser ut som ett riktigt troll.

Jag har dock spenderat i princip hela mitt liv i Tillberga (är dock ingen bonde! ha ha) men bor nu "lite" mer centralt :)

Nästa BC.se träff kanske man kan följa med på. :)
 
Last edited:
Vi får inte glömma att det var alldeles nyss 40 enkel resor för att nå EBG status så nuvarande 50 enkel resor är ju en höjning för det tidigare kraven.
 

agehall

Medlem
M&M är ett av de svåraste *A programmen att nå Guld (SEN) i. Iallafall i europa. Det är möjligt att det finns några i asien/US som är lika jobbiga, men jag tror inte det.

M&M är skitbra om man reser mycket i premiumkabiner, men om man flyger mycket på billiga economy-biljetter så är det mindre bra.
 

Dr. Miles

Expert
M&M är ett av de svåraste *A programmen att nå Guld (SEN) i. Iallafall i europa. Det är möjligt att det finns några i asien/US som är lika jobbiga, men jag tror inte det.
Uzbekistan Airways(HY) är inte med Star Alliance men att bli deras högsta statusmedlem är hoplöst svårt då man måste flyga enbart med HY.
Dessutom ger statusen inte heller speciellt mycket bra förmåner. :eek:
 
Toppen