Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Sitter på SK1877 och en sådan där skön dansk flygvärdinna (ni vet!) har vid två tillfällen läxat upp passagerare som ville lämna sitt bagage i Plusdelen när de själva satt i Go! Den första gången tog flygvärdinnan själv ned bagaget och "sprang" efter kvinnan som lämnat det ovanför rad 1. Lysande agerat.

Sitter på SK1877 och en sådan där skön dansk flygvärdinna (ni vet!) har vid två tillfällen läxat upp passagerare som ville lämna sitt bagage i Plusdelen när de själva satt i Go! Den första gången tog flygvärdinnan själv ned bagaget och "sprang" efter kvinnan som lämnat det ovanför rad 1. Lysande agerat.
Haha helt underbart gjort!

Hur tänker man när man gör så med sitt bagage? Låter bara dumt, man har inte koll på det och sätter fåglar i motorerna för andra människor.

Hur tänker man när man gör så med sitt bagage? Låter bara dumt, man har inte koll på det och sätter fåglar i motorerna för andra människor.
Av samma skäl som folk plockar på sig spritflaskor, magasin m m i loungerna - man tänker bara på sig själv. Det ska ju sägas att det var kopiöst mkt handbagage i vanlig ordning. SAS borde fundera på hårdare kontroll av handbagage - för allas trivsel ombord.

Av samma skäl som folk plockar på sig spritflaskor, magasin m m i loungerna - man tänker bara på sig själv. Det ska ju sägas att det var kopiöst mkt handbagage i vanlig ordning. SAS borde fundera på hårdare kontroll av handbagage - för allas trivsel ombord.

Verkligen. Det är ofta som folk kommer på med väskor som uppenbart inte fyller kraven. Och det är alltid jag med en liten mjuk ryggsäck som förväntas flytta på mina prylar ner på golvet. Jag vägrar alltid med hänvisning till att jag packat så lite just för att inte ha något vid fötterna, och föreslår att de ju kan checka in den stora väskan istället.

Anyway, SAS svarade hyfsat snabbt på min EU261-begäran jag skickade in och tjafsade inte det minsta! Tackar för detta vilket gjorde att resan blev extremt billig.

Jag skulle flugit med SAS från Göteborg till Miami i torsdags. Vaknade upp av meddelandet att flyget var inställt pga hurricane Matthew. Som medveten resenär så gjorde vi planer för alternativa rutter och destinationer. På Landvetter hade dom inte tid att hjälpa oss, sa till oss att ta det med servicecentret på CPH. Där stod det klart att inga flyg till Florida fanns och de föreslog att vi skulle åka tillbaka till Göteborg... Nix, vi skulle iväg, frågan var bara vart? Efter snabbt tänkande kom vi fram till att vi ville till New Orleans. Efter lite handhållning och tydliga instruktioner till SASagenten så blev vi ombokade med SAS till Washington och United till New Orleans. Vi blev nedgraderade från SAS Plus till Go, men på United satt vi faktiskt i deras economy plus!
Vi kom iväg och har det bra, bra gjort SAS!

Det var imponerande. Så flexibla med att byta destination brukar väl inte flygbolagen vara. Eller var det så att ni tekniskt sett avbokade den första resan och bokade en ny?

Skärmavbild 2016-10-11 kl. 13.53.23.png

Pork shank with mixed mushroom risotto, french beans, apple and calvados sauce. Ser som vanligt kanske inte mycket ut för världen, men det var troligtvis det bästa jag ätit hos SAS. Långt över hur varmrätterna brukar vara. Kan det vara så att Oslo-cateringen slår den på Arlanda? Serverades i C på OSL-EWR i lördags. Aldrig flugit till New York via Oslo förut.

Visa bifogad bild 57172

Pork shank with mixed mushroom risotto, french beans, apple and calvados sauce. Ser som vanligt kanske inte mycket ut för världen, men det var troligtvis det bästa jag ätit hos SAS. Långt över hur varmrätterna brukar vara. Kan det vara så att Oslo-cateringen slår den på Arlanda? Serverades i C på OSL-EWR i lördags. Aldrig flugit till New York via Oslo förut.
Denna har jag fått från Köpenhamn och från Stockholm till New York. Väldigt, väldigt bra rätt.

Toppen