Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Jag skulle flugit med SAS från Göteborg till Miami i torsdags. Vaknade upp av meddelandet att flyget var inställt pga hurricane Matthew. Som medveten resenär så gjorde vi planer för alternativa rutter och destinationer. På Landvetter hade dom inte tid att hjälpa oss, sa till oss att ta det med servicecentret på CPH. Där stod det klart att inga flyg till Florida fanns och de föreslog att vi skulle åka tillbaka till Göteborg... Nix, vi skulle iväg, frågan var bara vart? Efter snabbt tänkande kom vi fram till att vi ville till New Orleans. Efter lite handhållning och tydliga instruktioner till SASagenten så blev vi ombokade med SAS till Washington och United till New Orleans. Vi blev nedgraderade från SAS Plus till Go, men på United satt vi faktiskt i deras economy plus!
Vi kom iväg och har det bra, bra gjort SAS!

Grattis, klar förbättring ju! New Orleans är min oas i tillvaron (tre gånger senaste året) och klår Miami.
Säger jag, som åker till Miami i januari... Men det är varmare där då än i New O.

Visa bifogad bild 57172

Pork shank with mixed mushroom risotto, french beans, apple and calvados sauce. Ser som vanligt kanske inte mycket ut för världen, men det var troligtvis det bästa jag ätit hos SAS. Långt över hur varmrätterna brukar vara. Kan det vara så att Oslo-cateringen slår den på Arlanda? Serverades i C på OSL-EWR i lördags. Aldrig flugit till New York via Oslo förut.
Tackar för tipset! Det avgjorde för oss mellan Oslo och Miami och kan bara instämma, mycket gott! Italienska vinet från Bolgheri passade utmärkt till dessutom.

Jag är EBG och saknade 655 extrapoäng för att kunna boka en award i F och bad SAS föra över poängen i förskott då jag inte har varit medlem i Eurobonus i över ett år för att kunna köpa eller ta emot poängen själv. Fick ett mail dagen efter att poängen förts över som en gåva. Tack SAS sa jag och ringde Tallinn direkt för att boka resan.

Attachments

• 14805608_10207358945908723_802601805_n.jpg
    14805608_10207358945908723_802601805_n.jpg
    18 KB · Visningar: 308
Toppen