Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Idag körde en taxi mig till Landvetter. Vi ankom 14:18. Mitt ordinarie flyg (i plus-klass) skulle åka 18:00. Flyget innan skulle avgå 14:20. Galet optimistisk som jag är stegade jag snabbt igenom säkerhetskontrollen och 14:20 var jag på plats vid gaten. Lyckligtvis var flyget försenat 15 minuter och jag hann med! STORT tack SAS för detta (inte minst för att det flyg jag hade tänkt ta sedan blev försenat). Sedan hann jag med Arlanda Express med 1 minut tillgodo - allt bara flöt på för en gångs skull :)

Var ombord SK4685 OSL-BCN i fredags, gick inte att komma åt wi-fi med hjälp av status (10+ BCare hade problem).
Köpte access med poäng och mailade Diamond-mailen om att få refund.
Tog inte mer än en timme så hade de krediterat poängen igen!

Snabbt jobbat!

Var ombord SK4685 OSL-BCN i fredags, gick inte att komma åt wi-fi med hjälp av status (10+ BCare hade problem).
Köpte access med poäng och mailade Diamond-mailen om att få refund.
Tog inte mer än en timme så hade de krediterat poängen igen!

Snabbt jobbat!

Jag köpte också access, men för mig verkar det inte ha dragits några poäng alls.

Skickade in en "ersättning för inställt flyg/sen ankomst" i söndags och fick svar redan på måndagen. Gick bra mycket snabbare än vad jag hade trott!

2 Free Upgrades Go > Plus från EWR(eller JFK, minns ej) till CPH. Skulle betala med kort men hon bjöd på uppgraderingarna. Oerhört tacksam över gesten

Jag skulle flugit med SAS från Göteborg till Miami i torsdags. Vaknade upp av meddelandet att flyget var inställt pga hurricane Matthew. Som medveten resenär så gjorde vi planer för alternativa rutter och destinationer. På Landvetter hade dom inte tid att hjälpa oss, sa till oss att ta det med servicecentret på CPH. Där stod det klart att inga flyg till Florida fanns och de föreslog att vi skulle åka tillbaka till Göteborg... Nix, vi skulle iväg, frågan var bara vart? Efter snabbt tänkande kom vi fram till att vi ville till New Orleans. Efter lite handhållning och tydliga instruktioner till SASagenten så blev vi ombokade med SAS till Washington och United till New Orleans. Vi blev nedgraderade från SAS Plus till Go, men på United satt vi faktiskt i deras economy plus!
Vi kom iväg och har det bra, bra gjort SAS!
Även efter resan har SAS levererat bra! Fick tillbaka 75% av biljettkostnaden för nedgraderingen. Fick poäng enligt ursprunglig bokning och ombokningen, och även 5000 poäng för icke fungerande wi-fi :)

Hade biljett för Heathrow - Arlanda kl. 21.05 men blev trött på lounge hopping efter cirka 4 timmar (loungerna var jättebra, men jag ville hem tidigare). Det gick ett flyg kl. 18 och ett kl. 19, båda fulla enligt transferdisken. Gick till gaten och väntade tills boardingen var klar för 19-flyget, frågade snällt om det var några no-shows och efter en minut var jag med på planet :).

Toppen