JacobGBG skrev:Som aktieägare i Fingerprint så hoppas jag benhårt på att de gör kortet biometriskt. ;-)Klicka för att utvidga...
fcx skrev:Med tanke på kurs och bolag så borde det inte heta aktieägare utan lottinnehavare.Klicka för att utvidga...
De borde väl inte kunna ändra reglerna i efterhand, definitivt inte utan att informera. Alternativt säga upp alla existerande kort och kräva att man söker om. Och det känns inte så troligt.BOTL skrev:Intressant tråd, är det möjligt för Amex att göra om befintliga kort till kredit som står med vid en kreditkontroll?Tycker det känns märkligt att stoppa en produkt helt som många nämner. Det gör man inte utan starka skäl.Klicka för att utvidga...
Stefan Söderqvist skrev:Att ändra redan utsända kort blir nog väldigt svårt, alternativt måste dom ju få kortägarna att skriva på ett nytt avtal med dom nya reglerna.Klicka för att utvidga...
BOTL skrev:Bara det inte blir som iTunes där man får acceptera i det närmaste försäljningen av ens organ för varje uppdatering.Tycker man borde kommit med lite info till befintliga kunder och skapat en mer positiv(trygg) nylansering. Skulle 2-4-1 vouchern försvinna ser jag ingen som helst fördel längre med detta kort. Vi håller tummarma att de kommer med 4-4-1 voucher iställetKlicka för att utvidga...
Skillnaden är att har du ett Visa/MC så tar kortinlösande bank en avgift från kortutgivande bank vid transaktioner. I Amex fall är de dels både kortinlösande och kortutgivande bank så regleringar kring den avgiften träffar aldrig Amex. Dels är Amex marknadsandel liten i förhållande till Visa/MC varför Amex får en mycket friare prissättning. De är ju inte samhällsviktiga på samma sätt som Visa/MC.Cristoffer Cedergren skrev:Jag är helt övertygad om att dom kommer att tvingas minska poängintjäningen precis som alla andra kreditkort har tvingats göra enligt EU-reglerna. Ologiskt annars.Klicka för att utvidga...
Förhoppningsvis bara att allt inte uppdaterats till 100% annars blir det intressant att se vad elite får för fördel istället.blobloblo skrev:Intressant är att om man sorterar korten efter "välkomstbonus" så kommer premium och classic upp men inte elite?Klicka för att utvidga...