Senaste nytt

Förändringar i SAS EuroBonus American Express®

Jag måste hålla med om att jag inte förstår varför de stoppar nyteckningen om det inte är en så stor förändring att man tror att många skulle ångra sig...
Skulle gissa att det har med IT att göra, om både SAS och Amex IT är inblandad kan det nog behövas en tid att få alla integrationer på plats.

Skulle gissa att det har med IT att göra, om både SAS och Amex IT är inblandad kan det nog behövas en tid att få alla integrationer på plats.
Sånt kan man väl göra ändå innan man lanserar nått nytt utan att behöva säljstoppa?

Tyvärr, men jag är i livsmedelsbranchen och där stoppar man bara saker om det är kris.

• Gilla
Reactions: Pho
Sånt kan man väl göra ändå innan man lanserar nått nytt utan att behöva säljstoppa?

Tyvärr, men jag är i livsmedelsbranchen och där stoppar man bara saker om det är kris.
Ja så borde det så klart vara men har man jobbat i stora organisationer med urgamla hemmabyggda system vet man att det tar extremt lång tid att förändra minsta sak. Är det dessutom två stora företag inblandade blir det ibland nästan omöjligt. Men som sagt bara en gissning.

Ja så borde det så klart vara men har man jobbat i stora organisationer med urgamla hemmabyggda system vet man att det tar extremt lång tid att förändra minsta sak. Är det dessutom två stora företag inblandade blir det ibland nästan omöjligt. Men som sagt bara en gissning.
Jo det vet man. Men normalt gör man väl förändringen före så att den är klar när man stänger ner.

Jag skulle också gissa på tekniska skäl. T.ex. om det handlar om byte till kreditkort så måste de ju få en ny ansökningsprocess på plats, och deras frontend IT har ju inte direkt imponerat tidigare.... (däremot är deras fraud-detection j-igt bra, men det är ju andra system..)

Ser ut att vara en NFC-logga på kortet också. Det finns väl bara på cash-kortet idag av SAS-produkterna (?)

Ser ut att vara en NFC-logga på kortet också. Det finns väl bara på cash-kortet idag av SAS-produkterna (?)
Nope. Jag har det mitt Premiumkort som jag fick i somras. Det här även EB# i magnetsremsan. Så det lär bli hårdvaluta, efter förändringen.
Tror att den omgången kort kom sent i våras.
De körde ju just en hyfsat frikostig värvningskampanj så de indikerar att de vill ha kunder till korten. Min gissning är tekniska skäl bakom det tillfälliga stoppet. Just nu är jag inte orolig.
Exakt. Och förmodligen hänger det på integrationen mot SAS, eftersom de andra Amexkorten fortfarande går att beställa.

Toppen