Senaste nytt

Förändringar i SAS EuroBonus American Express®

Bara det inte blir som iTunes där man får acceptera i det närmaste försäljningen av ens organ för varje uppdatering.
Tycker man borde kommit med lite info till befintliga kunder och skapat en mer positiv(trygg) nylansering. Skulle 2-4-1 vouchern försvinna ser jag ingen som helst fördel längre med detta kort. Vi håller tummarma att de kommer med 4-4-1 voucher istället :D

Fast de hävdar ju att det inte är några ändringar. Vad skulle de informera om? "hej! Meddelande från American express. Vi kommer inte att förändra ditt kort nästa vecka."? (jaja, lite hård draget, men du förstår säkert vad jag menar)

*om* det faktiskt är några förändringar (och inte bara tillägg av möjligheten att delbetala) sånt borde de ha informerat. Men det enda svar alla som frågat hittills har fått är ju att inget ändras, så det är inget att informera om.

Vi vet ju inte ens ifall våra fysiska kort öht behöver bytas eller om det bara ändrar sig när de går ut och man ändå får ett nytt.

Jag är helt övertygad om att dom kommer att tvingas minska poängintjäningen precis som alla andra kreditkort har tvingats göra enligt EU-reglerna. Ologiskt annars.

Jag är helt övertygad om att dom kommer att tvingas minska poängintjäningen precis som alla andra kreditkort har tvingats göra enligt EU-reglerna. Ologiskt annars.
Skillnaden är att har du ett Visa/MC så tar kortinlösande bank en avgift från kortutgivande bank vid transaktioner. I Amex fall är de dels både kortinlösande och kortutgivande bank så regleringar kring den avgiften träffar aldrig Amex. Dels är Amex marknadsandel liten i förhållande till Visa/MC varför Amex får en mycket friare prissättning. De är ju inte samhällsviktiga på samma sätt som Visa/MC.

"Vi uppdaterar den här produkten.

Kortet kommer att ha samma förmåner
som tidigare, men med nytt utseende
och ny möjlighet till delbetalning.

Snart kan du ansöka om det nya Kortet."

Tolkar det som en facelift och viss förbättring om man behöver dela upp räkningen...

Ringde själv till Amex för att höra om information då jag inte vill ha krediter. Kundtjänsten vågade inte svara på något alls så jag antar att det har kommit många samtal.

Får dock hoppas på klara besked inom den närmaste tiden.

nu är det klart. man kan ansöka om SAS Amex igen och se förändringarna på Amex webbsidan.
  • Typ av Kort: Kreditkort med 15,99% årsränta. Vid fullt kreditutnyttjande om 110 000 kr under 12 mån är den effektiva räntan 19,30% (Sept 2016)1
  • Årsavgift: F.n 500 kr första året, därefter 1 000 kr/år2
  • Kreditgräns: Från 20 000 kr upp till 750 000 kr
Premium kortet alltså.

Toppen