Senaste nytt

Förändringar i SAS EuroBonus American Express®

Claes L

Medlem
blir ju intressant hur amex sätter krediten då ifall vi med dom gamla betalkorten ska gå över till äckliga kreditkort... :/
Ja det ska bli intressant... kanske den största fakturan man har haft :)

Men egentligen vad blir skillnaden mot förut och man betalar räkningen direkt... då använder man ju inte krediten.
Eller har jag missat nått?
 

MrDollar

Medlem
Ja det ska bli intressant... kanske den största fakturan man har haft :)

Men egentligen vad blir skillnaden mot förut och man betalar räkningen direkt... då använder man ju inte krediten.
Eller har jag missat nått?
nja, du får ju en kredit på din UC bla.
Som det är idag så "syns" ju inte Amex på UC. För dom som har en del andra krediter och lån så gör ju det en negativ inverkan på din UC att ha flera krediter. Så vissa personer kommer det säkert bli sämre för, ur den synvinkeln
 
Kan de komma fram till en lösning liknande Diners Club? Dvs du kan handla "hur mycket som helst" men att du minst måste betala ner till den kreditnivån du har valt.

Exempel:
Du har en kreditnivå på 50000:-, räkningen landar på 120000:-, då måste du betala minst 70000:- och de resterande 50000:- kan du skjuta upp (och betala ränta för).
 
Jag tycker att det här blir bra, ibland vill man vänta med att betala nånting, men dom borde erbjuda möjligheten att välja kredit eller "betala direkt" som tex Klarna gör.
 

NotRyan

Medlem
Frågan är ju om det blir ränta från första dagen vilket det inte är idag då det är ett betalkort?
Det är väl så Amex i exempelvis UK är utformade (Här får någon rätta mig om jag har fel)?
 
Frågan är ju om det blir ränta från första dagen vilket det inte är idag då det är ett betalkort?
Det är väl så Amex i exempelvis UK är utformade (Här får någon rätta mig om jag har fel)?
den här frågan finns inte på kartan :)
  • Räntefri kredit upp till 55 dagar
I UK betalar du ingen ränta heller. Jag vet inte varifrån har du fått det?
"Interest on all balances that result from a balance transfer is charged at the rate of 22.9% per annum. We do not charge interest on standard rate transactions if you pay off the full outstanding balance shown on your statement on both the current and previous statements. "
 
Last edited:

NotRyan

Medlem
den här frågan finns inte på kartan :)
  • Räntefri kredit upp till 55 dagar
I UK betalar du ingen ränta heller. Jag vet inte varifrån har du fått det?
"Interest on all balances that result from a balance transfer is charged at the rate of 22.9% per annum. We do not charge interest on standard rate transactions if you pay off the full outstanding balance shown on your statement on both the current and previous statements. "
Ahh, ok. Det låter ju bra...
 
Toppen