SmoothOperator
Medlem
Tänkte välja platser för två (jag och brorsan). Flyger A340-600. Har just nu 1A och 1K. Eller borde jag istället välja 1D och 1G för bättre sammanhållning?
Det beror väl på om du vill prata med din brorsa eller inte. Kombinationen 1A och K är inte direkt pratvänlig...Tänkte välja platser för två (jag och brorsan). Flyger A340-600. Har just nu 1A och 1K. Eller borde jag istället välja 1D och 1G för bättre sammanhållning?
Perfekt, jag tyckte det var trevligt att sitta där men blev lite fundersam när det stod på skylten att den inte var till för att sitta på.I Lufthansa F är det få saker man inte får göra..... Det går alldeles utmärkt att sitta på ottoman och äta eller dricka. Det blir ju lite informellt men jag tycker det är mysigt.
Minns inte riktigt hur den där skylten är utformad, men jag tolkade den vid tillfället som att man inte får sitta där vid start och landning etc.Perfekt, jag tyckte det var trevligt att sitta där men blev lite fundersam när det stod på skylten att den inte var till för att sitta på.
På följande http://www.lufthansa.com/se/en/Lounge-types-and-access står följandeKan någon bekräfta om man är berättigad att ta med sig sin fru och barn till FCT om man själv flyger i First och familjen på samma flight men i lägre klass? Jag har sökt här men hittar bara att man får ta med en gäst.
Då får det bli A och K. Vi umgås redan tillräckligtD och G är rätt trevligt om man vill prata och umgås. Men även om du sitter på A och K går det att fixa. Att äta tillsammans eller bara sitta och snacka går utmärkt. En person sitter på ottoman och den andra i den sköna fåtöljen. Fungerar fint och är lagomt casual. Sean kan man gå ifrån när man fått nog och vill vara ifred
Ha en fantastisk resa och njut!