Senaste nytt

Stockholm - Las Vegas sökes! [TÄVLING - Vinn ett par Bose QC35]

Hittar inte alls dessa alternativ när jag söker nu?

Nej, tycks endast finnas ekonomi kvar på München-fligthen 8/1.

Förslag utresa:
5/1
ARN-ORD SK945. Business. Framme 17.45. 2.5h i Chicago.
ORD-YYC UA5247. Business. Framme 23.25. Kort natt i Calgary.
6/1 YYC-LAS AC1878. Business. Framme 09.35.
3 flights, 3 bolag, alla i business. Rel kort resväg och åtminstone framme tidigt 6/1.

Du kan också välja att flyga SK945 4/1 och sedan flyga ORD-IAH-YYC-LAS och kommer då fram till Las Vegas samma tid som vid ovan nämnda förslag.

@palmen Jodå, finns två olika typer av economy-award. Om man håller musen över bannern "Economy (lowest) så brukar det stå att de bara klumpat ihop båda awards i samma kolumn. Det står "Saver Award" i liten grå text ovanför poängkostnaden på de som är billiga. Sedan vet jag inte om detta innebär att endast saver award är bokningsbara med EB, eller ej.

@palmen Jodå, finns två olika typer av economy-award. Om man håller musen över bannern "Economy (lowest) så brukar det stå att de bara klumpat ihop båda awards i samma kolumn. Det står "Saver Award" i liten grå text ovanför poängkostnaden på de som är billiga. Sedan vet jag inte om detta innebär att endast saver award är bokningsbara med EB, eller ej.
OK, vara reflekterat över att det varit en kolumn, som tur är behöver man nästan aldrig boka det, brukar släppas domestic first platser men några veckor till avgång

Ping alla involverade :)

Åsikter om ditresan? Flyger hellre 2 mindre ecomony leg än att ha en hotellnatt i NYC och sedan 6h economy. Tiderna är också bra som gör att jag får en heldag på mässan och har därmed möjlighet att flyga hem 8/1 (när som helst) och komma hem i skaplig tid till första arbetsveckan i januari.

Det är ju också välkomnat med följande nya moment:
VIE, JFK, LGA, ORD, ERJ195, B753, Austrian, Republic Airlines Dba United Express.

ARN-VIE.png

VIE-JFK.png

LGA-ORD.png

ORD.png

ORD-LAS.png

Vill du gärna flyga Austrian och undvika SAS? Annars förstår jag inte varför du inte flyger direkt ARN-ORD och skippar besvärliga flygplatsbyten och ett UA ekonomi-ben :) Med SAS-alternativ kommer du dessutom tidigare till ORD och har möjlighet att åka in och äta middag i Chicago alternativt positionera dig till Houston för kort flyg till LAS morgonen 5/1.

Vill du gärna flyga Austrian och undvika SAS? Annars förstår jag inte varför du inte flyger direkt ARN-ORD och skippar besvärliga flygplatsbyten och ett UA ekonomi-ben :) Med SAS-alternativ kommer du dessutom tidigare till ORD och har möjlighet att åka in och äta middag i Chicago.

Undvika och undvika... :)
Har flugit SAS C tre gånger och vill gärna testa något nytt. Såg inte allt för besvärligt ut att byta flygplats och dessutom maximerar jag ju mina 4 leg för awardbokningar.

Dessutom om jag minimerar tiden jag behöver vistas utomhus i New York eller Chicago så slipper jag packa ner vinterkläder. :D
Nu ska vi bara titta lite på hemresan och jag kan även här, efter att ha sett utbudet påbörja hemresan sent 7/1 om det behövs. Vill gärna vara hemma så tidigt det går vecka 2 (9/1).

Alternativ hem och frågan är om någon testat eller hört något om Swiss A330 eller Air Canada B787? Finns anslutningar i ZRH, FRA, MUC, CPH, CDG med båda bolagen. Aer Lingus hade också någon leasad B757 men både den och LOT´s Business såg inge vidare ut.

@Ormen @palmen @jerixon @Canadien @MartinH @Budgetresenär

Ja vi tycker alla olika, men jag hade inte slösat en natt på hotell och flugit 2 economy ben, hade nog tagit mitt eget förslag dit med Brussels airlines via Toronto och sedan bara ett ben Ekonomi Toronto-Las Vegas, ifall det ej öppnas business platser på flighten senare.

LOt business i 787 har jag hört är riktigt bra och produkten ny och fräsch, och Air Canada 787 har fått ännu bättre kritik vad jag förstår.
Swiss A330 är bra om man får sitta själv på högersidan.

Aer Lingus gpr ej att boka med Eurobonus.

Undvika och undvika... :)
Har flugit SAS C tre gånger och vill gärna testa något nytt. Såg inte allt för besvärligt ut att byta flygplats och dessutom maximerar jag ju mina 4 leg för awardbokningar.

Dessutom om jag minimerar tiden jag behöver vistas utomhus i New York eller Chicago så slipper jag packa ner vinterkläder. :D
Nu ska vi bara titta lite på hemresan och jag kan även här, efter att ha sett utbudet påbörja hemresan sent 7/1 om det behövs. Vill gärna vara hemma så tidigt det går vecka 2 (9/1).

Alternativ hem och frågan är om någon testat eller hört något om Swiss A330 eller Air Canada B787? Finns anslutningar i ZRH, FRA, MUC, CPH, CDG med båda bolagen. Aer Lingus hade också någon leasad B757 men både den och LOT´s Business såg inge vidare ut.

@Ormen @palmen @jerixon @Canadien @MartinH @Budgetresenär

Har flugit air Canada 787-9 och Swiss a340 i sommar vid 2 tillfällen. Alla dagar i veckan hade jag valt air Canada för ombordupplevelse. På marken vid connection i Zürich utklassar dock swiss de val som finns jämfört med Air Canada.

Har flugit air Canada 787-9 och Swiss a340 i sommar vid 2 tillfällen. Alla dagar i veckan hade jag valt air Canada för ombordupplevelse. På marken vid connection i Zürich utklassar dock swiss de val som finns jämfört med Air Canada.
Tack, visste väl att det var smart att "pinga" dig. :)

Vad menar du.... jag har ju valet att ankomma CPH med AC (dock A330 och inte B787) isåfall till väntande trevlig SAS personal som tar hand om mig... vad kan gå fel? :)

Toppen