Brandten
Medlem
Sådär... nu sitter jag framför en dator.
Igår precis kl17 hittade jag hemresan på United´s sida men då hade ju Tallinn stängt så gick inte att boka. Fick tips att ringa vanliga bokningen för att imorgon (läs idag) ringa Tallinn och lägga på 2-4-1 vouchern. Detta gick tyvärr inte så fick ringa Tallinn direkt kl09 idag för att boka hela kalaset.
Min förhoppning var att få flyga Austrian som jag läst mycket bra om och alternativet var som ni ser i post#84.
När jag kom fram i morse fanns dessa platser inte kvar vilket jag också kunde bekräfta med en snabb sökning på United´s sida. Mitt nästa alternativ var med Swiss (som också fanns igår) men dessa platser var också borta nu.
Agenten (minns inte vad hon hette tyvärr) sökte efter alternativ och föreslog ganska snabbt SAS direkt till ORD vilket jag vänligen tackade nej till och förklarade varför jag inte valde det enklaste alternativet. Hon förstod precis och hittade istället ledig plats på SAS till Brussel och Brussels Airline till JFK. Hon reserverade det direkt och jag gjorde en snabb sökning på United och konstaterade att tillgängligheten försvann så jag tog sista platsen för denna gång.
Som vi konstaterat tidigare i tråden, så tog det dock stopp i New York. Näst intill omöjligt att hitta C inrikes i USA och hon letade i 15 minuter efter alterantiv routing utan att hitta en enda connection med ens economy, innan hon plötsligt utbrast: - Sir, it just came up a seat in business from EWR to SFO with United. - Taget! Fördelen med detta är att jag får testa B777-200 (bara flugit 300 tidigare, jo jag vet att de är snarlika men kul med något nytt i listan), samt flyga baklänges.
Från SFO till LAS fanns det ingenting (inte ens economy) så det löser vi senare.
Från LAS till anywhere, fanns inte heller något i C så det blev Air Canada Rouge till YUL i economy. Från YUL fanns lite olika alterantiv i C till Europa men ville inte flyga till LHR eller FRA som hade tillgänglighet och inte tillbaka till BRU heller. Andra destinationer hade för dåliga connections till ARN vid ankomst utan att komma hem för sent. Så det blev ett litet hopp tillbaka till YYZ med Air Canada i C och därifrån till MUC med Air Canada i C samt LH C connection till ARN.
Hon var tvungen att kolla giltlig routing dit (pga zoner) och hon var borta i någon minut för att testboka om hemresan var giltlig i och med många stopp i samma zon. Jag har absolut ingen koll på dessa zoner så det var några nervösa minuter innan hon sa (lite förvånat?) att det gick bra.
Valde som vanligt plats direkt för att inte gå miste om fönsterplatser. Dessa kan komma att ändras närmare (om det finns plats) då jag vet lite mer om vilken sida som erbjuder bästa utsikten vid approach etc.
Rutten just nu:
4/1 SK589 - ARN-BRU - B737-600 - seat 2A
4/1 SN501 - BRU-JFK - A330-300 - seat 1A
4/1 UA418 - EWR-SFO - B777-200 - seat 7A
7/1 AC1858 - LAS-YUL - A319 - seat 24A
8/1 AC835 - YUL-YYZ - A330-300 - seat 1K
8/1 AC846 - YYZ-MUC - B777-300ER - seat 1K
9/1 LH216 - MUC-ARN - A320 - seat 4A
Har inte läst på alls om platserna så kom med inspel om jag bör byta.
Edit:
Just det... nya moment iom bokningen:
Flygplatser: BRU, JFK, YUL, YYZ, MUC
Flygplan: B777-200
Flygbolag: SN, AC (Rouge) och AC
Lounger: Får läsa på vilka som ska besökas!
Rutten just nu:
4/1 SK589 - ARN-BRU - B737-600 - seat 2A
4/1 SN501 - BRU-JFK - A330-300 - seat 1A
4/1 UA418 - EWR-SFO - B777-200 - seat 7A
7/1 AC1858 - LAS-YUL - A319 - seat 24A
8/1 AC835 - YUL-YYZ - A330-300 - seat 1K
8/1 AC846 - YYZ-MUC - B777-300ER - seat 1K
9/1 LH216 - MUC-ARN - A320 - seat 4A
Har inte läst på alls om platserna så kom med inspel om jag bör byta.
4/1 SK589 - ARN-BRU - B737-600 - seat 2A
4/1 SN501 - BRU-JFK - A330-300 - seat 1A
4/1 UA418 - EWR-SFO - B777-200 - seat 7A
7/1 AC1858 - LAS-YUL - A319 - seat 24A
8/1 AC835 - YUL-YYZ - A330-300 - seat 1K
8/1 AC846 - YYZ-MUC - B777-300ER - seat 1K
9/1 LH216 - MUC-ARN - A320 - seat 4A
Har inte läst på alls om platserna så kom med inspel om jag bör byta.
Igår precis kl17 hittade jag hemresan på United´s sida men då hade ju Tallinn stängt så gick inte att boka. Fick tips att ringa vanliga bokningen för att imorgon (läs idag) ringa Tallinn och lägga på 2-4-1 vouchern. Detta gick tyvärr inte så fick ringa Tallinn direkt kl09 idag för att boka hela kalaset.
Min förhoppning var att få flyga Austrian som jag läst mycket bra om och alternativet var som ni ser i post#84.
När jag kom fram i morse fanns dessa platser inte kvar vilket jag också kunde bekräfta med en snabb sökning på United´s sida. Mitt nästa alternativ var med Swiss (som också fanns igår) men dessa platser var också borta nu.
Agenten (minns inte vad hon hette tyvärr) sökte efter alternativ och föreslog ganska snabbt SAS direkt till ORD vilket jag vänligen tackade nej till och förklarade varför jag inte valde det enklaste alternativet. Hon förstod precis och hittade istället ledig plats på SAS till Brussel och Brussels Airline till JFK. Hon reserverade det direkt och jag gjorde en snabb sökning på United och konstaterade att tillgängligheten försvann så jag tog sista platsen för denna gång.
Som vi konstaterat tidigare i tråden, så tog det dock stopp i New York. Näst intill omöjligt att hitta C inrikes i USA och hon letade i 15 minuter efter alterantiv routing utan att hitta en enda connection med ens economy, innan hon plötsligt utbrast: - Sir, it just came up a seat in business from EWR to SFO with United. - Taget! Fördelen med detta är att jag får testa B777-200 (bara flugit 300 tidigare, jo jag vet att de är snarlika men kul med något nytt i listan), samt flyga baklänges.
Från SFO till LAS fanns det ingenting (inte ens economy) så det löser vi senare.
Från LAS till anywhere, fanns inte heller något i C så det blev Air Canada Rouge till YUL i economy. Från YUL fanns lite olika alterantiv i C till Europa men ville inte flyga till LHR eller FRA som hade tillgänglighet och inte tillbaka till BRU heller. Andra destinationer hade för dåliga connections till ARN vid ankomst utan att komma hem för sent. Så det blev ett litet hopp tillbaka till YYZ med Air Canada i C och därifrån till MUC med Air Canada i C samt LH C connection till ARN.
Hon var tvungen att kolla giltlig routing dit (pga zoner) och hon var borta i någon minut för att testboka om hemresan var giltlig i och med många stopp i samma zon. Jag har absolut ingen koll på dessa zoner så det var några nervösa minuter innan hon sa (lite förvånat?) att det gick bra.
Valde som vanligt plats direkt för att inte gå miste om fönsterplatser. Dessa kan komma att ändras närmare (om det finns plats) då jag vet lite mer om vilken sida som erbjuder bästa utsikten vid approach etc.
Rutten just nu:
4/1 SK589 - ARN-BRU - B737-600 - seat 2A
4/1 SN501 - BRU-JFK - A330-300 - seat 1A
4/1 UA418 - EWR-SFO - B777-200 - seat 7A
7/1 AC1858 - LAS-YUL - A319 - seat 24A
8/1 AC835 - YUL-YYZ - A330-300 - seat 1K
8/1 AC846 - YYZ-MUC - B777-300ER - seat 1K
9/1 LH216 - MUC-ARN - A320 - seat 4A
Har inte läst på alls om platserna så kom med inspel om jag bör byta.
Edit:
Just det... nya moment iom bokningen:
Flygplatser: BRU, JFK, YUL, YYZ, MUC
Flygplan: B777-200
Flygbolag: SN, AC (Rouge) och AC
Lounger: Får läsa på vilka som ska besökas!
Last edited: