Senaste nytt

Stockholm - Las Vegas sökes! [TÄVLING - Vinn ett par Bose QC35]

Är inte superlångt från Phoenix heller till Las Vegas.
Nu vet jag att du specar arlanda som flygplats i Sverige, och det kanske drar ner chanserna lite när det kommer till bra bokningar.
Själv utgår jag ju från Linköping oftast, men kan tänka mig att flyga även från Göteborg och Stockholm.
Linköping är ju bara 2h från Stockholm och parkering på flygplatsen är billig!
Från Linköping vid en snabb sökningar på 3/1-9/1 finns flera gångbara alternativ till LAX =)

Och hem finns det flera att välja på :)

Visa bifogad bild 56648
Finns ett par Fist Saver Award till PHX men betalar helst inte 25000 extra poäng för 1 (ett) leg i "First".
Hittar liknande rutter fast LAX-EWR-CPH-ARN också så just LPI underlättar inte för mig just i det här fallet.

ARN-FRA-HND/NRT-IAH-LAS går ju att köra, FRA-HND med LH/NH First och sen NRT-IAH med ANA First
ANA First finns kvar den 5e januari på NRT-IAH
Asiana First finns dock inte kvar på hemvägen, bara i business.
Nu var det inte så länge sen jag flög just LH F och NH F och hade gärna testat något nytt (om det går!). :)

Ett tips kan även vara att kika på biljetter till Los Angeles andra flygplats Santa Ana som betecknas SNA på Uniteds hemsida.
Finns bara Business Standard Award till SNA från tex ORD. Det vill säga i teorin, ej bokningsbart.

Ja alltså jag är inte intresserad av tävlingen på något sätt, försöker bara hitta ett OK smidigt sätt för dig att ta dig till vegas :)
Har hörlurar och är bara en vanlig flygnörd som försöker hjälpa en annan!

First saver inrikes i USA räknas som business biljetter, bara ett förtydligande så kostar inga 25k poäng extra :)

Finns ett par Fist Saver Award till PHX men betalar helst inte 25000 extra poäng för 1 (ett) leg i "First".
Hittar liknande rutter fast LAX-EWR-CPH-ARN också så just LPI underlättar inte för mig just i det här fallet.

Nu var det inte så länge sen jag flög just LH F och NH F och hade gärna testat något nytt (om det går!). :)

Finns bara Business Standard Award till SNA från tex ORD. Det vill säga i teorin, ej bokningsbart.

Ja alltså jag är inte intresserad av tävlingen på något sätt, försöker bara hitta ett OK smidigt sätt för dig att ta dig till vegas :)
Har hörlurar och är bara en vanlig flygnörd som försöker hjälpa en annan!
Absolut och det uppskattas oerhört mycket! :)

First saver inrikes i USA räknas som business biljetter, bara ett förtydligande så kostar inga 25k poäng extra :)
Hm.... undrar varför Tallinn inte hittade dessa som "Business" biljetter när vi letade tidigare.

Så är det ofta tyvärr.
Gäller att ge dem exakta flightnummer och tider för att de ska hitta dem.
Hemläxa är nyckeln för att få till de bästa bokningarna.
När jag skulle boka min sista award till Orlando fanns inga platser alls sa de... Men ack så fel de hade... ;)

Absolut och det uppskattas oerhört mycket! :)

Hm.... undrar varför Tallinn inte hittade dessa som "Business" biljetter när vi letade tidigare.

Det jag menade med First Saver var följande sökträffar som visas. Vill ju inte "betala" first poängtaxa för någon timme first på hela resan. Men om den räknas (och kan bokas) som Business så är det ju kanon!
LAS-DEN.png

Har googlat som en galning, sökt på forumet och läst 192 inlägg i Star Alliance forumet för att försöka bilda mig en uppfattning om SN, OS eller LX är bäst till NYC och den lilla information som fanns om dessa bolag (varför så lite?) så verkar OS få riktigt bra betyg. Så resan kanske ska börja så här....
ARN-VIE-JFK.png

Så fanns det lite alternativ hem och Swiss ser ju också trevligt ut. Det jag kan gå bet på är att jag inte sökt leg för leg på LAX-ORD-ZRH.
LAS-LAX.png
LAX-ZRH.png
ZRH-ARN.png

Vet inte om du tittat på att resa via Denver.. På ditresan finns biljett med Air Canada i business 1/1 (kanske lite i tidigaste laget) och Lufthansa 6/1 (kommer dock fram till Vegas på kvällen vilket väl är i senaste laget).

Hem ser det dock intressant ut. Finns plats till Munchen 8/1 kl. 16, kan connecta från LAS vid 10.30. Tillgängligheten i F ser också ganska god ut. Kan då flyga LAS-DEN-MUC-FRA-ARN. Alternativt finns det redan nu First-award med United som avgår DEN kl 13 9/1. Då rutt LAS-DEN-ORD-FRA-ARN.
Vet att United F inte är så mycket att hurra över, men man skulle ju kunna boka den nu och hoppas på byte till LH när det närmar sig, eller bestämma sig för att testa United Global F innan den försvinner..
Hittar inte alls dessa alternativ när jag söker nu?

Du kan ej boka den biljetten från Las Vegas till LAX eftersom det inte är Saver Economy. Och ja den biljetten du hänvisar till som first inom USA är en business class biljett :)

Toppen