JimLov skrev:Har försökt leta, men inte hittat, info om Gold Track bara gäller mig personligen eller om det är som på SAS, dvs att jag får ta med mig 4 familjemedlemmar?Är det någon som vet?Klicka för att utvidga...
Dr. Miles skrev:Så var det inte fallet när jag flög med Turkish Airlines från Istanbul förra året.Jag hade SAS EuroBonus Gold men ingen tillgång till Fast track.Klicka för att utvidga...
Enligt Star Alliance Gold Track webbsida (Gold Track - Star Alliance) , Turkish Airlines är enda "participating airlines" till Gold Track på Istanbul Ataturk flygplats.Jonas C skrev:Ändringen trädde i kraft 1 September 2014, så det ska ha gällt då.Klicka för att utvidga...
JohanA skrev:Använde Gold track på brussels flygplats i juni, riktigt smidigt.. En person framför mig där mot säkert över 100 i vanlig security.Eftersom Gold track är relativt nytt och under införande så är nog Star Alliance hemsida inte helt uppdaterad ännu.Klicka för att utvidga...
Nej, nu är du ute och cyklar. Det står Austrian fritt att köpa tillgång till Copenhagen Express (flygplatsens egen fast track) för sina affärsklasspassagerare. De har aktivt valt att inte göra så. Hur kan det vara SAS snålhet?Senator skrev:Fast Track: det här är för mig SAS snålhet. Finns det några större Star Alliance hubbar där det inte finns 100% täckning för alla Star Gold och affärsklass gällande Fast Track? Lufthansa/Swiss/Austrian bjuder alla Star Gold och Business på Fast Track i Munchen, Frankfurt, Zurich, Geneve och Wien. United/Thai och Singapore gör samma sak. SAS i Oslo, Stockholm och Köpenhamn? Där känns det som att det som betyder något ärin farfars mors stjärnteckenFullmåne eller inte?Avresa mellan 04.52 och 05.03 på dagar utan "g" i namnetSAS Gold och Diamond reser gräddfil på alla andra Star Alliance bolag, men SAS kan inte ställa upp för de andra bolagenKlicka för att utvidga...
Agö skrev:Nej, nu är du ute och cyklar. Det står Austrian fritt att köpa tillgång till Copenhagen Express (flygplatsens egen fast track) för sina affärsklasspassagerare. De har aktivt valt att inte göra så. Hur kan det vara SAS snålhet?Klicka för att utvidga...
Det rimliga är väl att det är Austrians snålhet som gör att deras resande i affärsklass inte får FastTrack, och att det är sas snålhet som här att inte star gold får det.Agö skrev:Nej, nu är du ute och cyklar. Det står Austrian fritt att köpa tillgång till Copenhagen Express (flygplatsens egen fast track) för sina affärsklasspassagerare. De har aktivt valt att inte göra så. Hur kan det vara SAS snålhet?Klicka för att utvidga...
Jag förstår inte hur du tänker. Swiss har valt att köpa tillgång till Copenhagen Express som är en alldeles utmärkt fast track-tjänst. Lufthansa och Austrian har valt att inte göra så. SAS har på Kastrup en tämligen unik lösning som man säkerligen betalar en god slant för och som med all sannolikhet kan vara en konkurrensfördel. Bolagen är ju trots allt konkurrenter.Senator skrev:För att alla andra Star Alliance bolag erbjuder detta till alla andra medlemmar på alla andra flygplatser som är hemmaflygplatser. Jag tar gärna emot bevis på motsatsen att något Star Alliance bolag begränsar SAS Business eller SAS EuroBonus Gold eller Diamond från sin hub.Jag tycker det är snålt av SAS att inte göra samma sak.Klicka för att utvidga...
Agö skrev:Jag förstår inte hur du tänker. Swiss har valt att köpa tillgång till Copenhagen Express som är en alldeles utmärkt fast track-tjänst. Lufthansa och Austrian har valt att inte göra så. SAS har på Kastrup en tämligen unik lösning som man säkerligen betalar en god slant för och som med all sannolikhet kan vara en konkurrensfördel. Bolagen är ju trots allt konkurrenter.Klicka för att utvidga...
Agö skrev:Jag förstår inte hur du tänker. Swiss har valt att köpa tillgång till Copenhagen Express som är en alldeles utmärkt fast track-tjänst. Lufthansa och Austrian har valt att inte göra så. SAS har på Kastrup en tämligen unik lösning som man säkerligen betalar en god slant för och som med all sannolikhet kan vara en konkurrensfördel. Bolagen är ju trots allt konkurrenter.Klicka för att utvidga...
palmen skrev:Är det sas som är ansvariga för fast track på Oslo, Stockholm och Köpenhamn? Eller är det flygplatsen?Klicka för att utvidga...
I Köpenhamn är det sas, de har ju en egen. Däremot finns det en separat fast track som flygplatsen ansvarar för också.palmen skrev:Är det sas som är ansvariga för fast track på Oslo, Stockholm och Köpenhamn? Eller är det flygplatsen?Klicka för att utvidga...
Och då borde sas betala för att andras star gold ska kunna nyttja denna fast track?Senator skrev:Jag gissar SAS köper tjänsten av flygplatsen på samma sätt som United gör på Newark eller Lufthansa i Frankfurt.Klicka för att utvidga...
Återigen. Ett gäng Star Alliance-bolag låter sina guldkortsinnehavare gå igenom Copenhagen Express. Bland dessa kan nämnas Aegean, Brussels Airlines, AirCanada, Egyptair, Swiss* och Turkish. Lufthansa och Austrian har valt att inte göra det. Jag får inte ihop det med att SAS skulle vara "snåla".mha321 skrev:Till exempel så tillåter United mig att gå i FastTrack i ekonomi med mitt star gold. Och Lufthansa gör det samma. På det sättet kunde sas gott tillåta star gold att använda fast track - men de får det väl inte ens om de flyger sas eller hur? Men det är väl den inkonsekvensen som Star Gold Track är till för att lösa.Däremot i affärsklass är det upp till varje bolag att välja om det är värt pengarna att betala för fast track åt dem. Där tex Swiss tycker att det är det, och Austrian tycker inte det.Klicka för att utvidga...
Agö skrev:Återigen. Ett gäng Star Alliance-bolag låter sina guldkortsinnehavare gå igenom Copenhagen Express. Bland dessa kan nämnas Aegean, Brussels Airlines, AirCanada, Egyptair, Swiss* och Turkish. Lufthansa och Austrian har valt att inte göra det. Jag får inte ihop det med att SAS skulle vara "snåla".Klicka för att utvidga...