Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Planerar att köra ned till FRA för att sedan utnyttja valet parking service. Gäller detta enbart för hyrbilar eller kör de även till långtidsparkeringar?Någon som testat detta eller vet mer? Informationen är begränsad.

Planerar att köra ned till FRA för att sedan utnyttja valet parking service. Gäller detta enbart för hyrbilar eller kör de även till långtidsparkeringar?Någon som testat detta eller vet mer? Informationen är begränsad.
Gäller för privata bilar också. Ganska klar och tydlig info IMHO... http://www.lufthansa.com/se/en/Sixt_Valet_Service

Valet per definition innebär att någon parkerar bilen åt dig. Du behöver med andra ord inte göra någon parkeringsreservation på "långtidsplaneringen".

Jag vill prova LH F och vill boka med Lifemiles några dagar innan avresa - vilken destination är det troligast att hitta tillgänglighet?

Jag vill prova LH F och vill boka med Lifemiles några dagar innan avresa - vilken destination är det troligast att hitta tillgänglighet?
En hypotetisk fråga men du kan nog finna plats lättare till/från ICN, HND, NRT, ORD än till/från SIN, LAX, SFO, JNB.
Generellt sett är östkusten i Nordamerika samt norra Asien enklare.

Åkte 747-8 härom dagen och bytte precis säte på returen från rad 1 till rad 2. Tycker nog ändå att rad 1 står lite för nära varandra.
1A utan tvekan, 1K som tvåa. Märker knappt passageraren om någon sitter på andra platsen. Jag hade 1K ut (på grund av blött säte) och 1A in. Tjabbade lite med farbrorn på 1K, men det gick att ignorera honom.

Märkte knappt när bäddning hämtades till andra i garderoben framför. Om någon nackdel, är det att du måste lämna alla större saker i ditt skåp längre bak...
Om man är två kompisar som åker 747-8. Vilka säten hade ni valt då? 1A/K eller 3D/G? Vi vill gärna kunna prata och skåla med varandra.

Toppen