Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Impendill

Medlem
Var ju en tidigare fråga angående alternativ på flygplanstyp och jag tänkte också kolla av detta.
Har en awardresa bokad till bland annat Tokyo och planen är att försöka byta min ANA First till en Lufthansa First och i så fall blir det en Boeing 747-8 Intercontinental.
Finns dock ett alternativ att byta till Hong Kong för mig och då är det Airbus A380-800 som gäller.

Ni som testat, vilket tycker ni är bäst av dessa plan och vad hade ni valt för sträcka?

Hem blir det ANA First genom Tokyo och då blir det Boeing 777-300ER.

Har bara testat A380 till HKG och Både jag och min fru var väldigt nöjda. Luftig kabin och vi satt i mitten på rad 2.

Kanske inte infon du efterfrågar då jag ej provat B747 men vi var jätte nöjda.
 

JohanA

Medlem
Var ju en tidigare fråga angående alternativ på flygplanstyp och jag tänkte också kolla av detta.
Har en awardresa bokad till bland annat Tokyo och planen är att försöka byta min ANA First till en Lufthansa First och i så fall blir det en Boeing 747-8 Intercontinental.
Finns dock ett alternativ att byta till Hong Kong för mig och då är det Airbus A380-800 som gäller.

Ni som testat, vilket tycker ni är bäst av dessa plan och vad hade ni valt för sträcka?

Hem blir det ANA First genom Tokyo och då blir det Boeing 777-300ER.
HKG är alltid nattflyg i båda riktningarna, så kör på Tokyo är mitt tips.
 

blobloblo

Medlem
Någon som vet om man blir hämtad med bil i Lund om man flyger med LH från CPH - FRA för att senare samma dag åka iväg i F (bokat med eurobonus)
 

Gus

Medlem
Körde exakt den rutten i december 2014. Fick springa gatlopp på MUC för att hinna med flighten till Köpenhamn. Kass avslutning på F-upplevelsen.
Du kanske skulle jobba dagen efter och därav gatloppet? Hade jag varit ledig dagen efter hade jag hellre tagit det lugnt, missat planet, tagit några GT i loungen och sedan håvat in fina förseningspengar. :) Om det var sista planet för kvällen hade man ju tom blivit bjuden på hotell!
 

Canadien

Medlem
försökte söka men denna tråden är för lång...
Kommer man in i FCT i Frankfurt om first-resan utgår från Munchen?

Vore ju trevligt med både FCT i FRA och FCL i MUC. Rutt nedan;


Stockholm, SE (ARN - Arlanda) to Frankfurt, DE (FRA)
6:20 - 8:30 (2h 10m)
LH 809 | Airbus A321
Operated By Lufthansa
Business
(Ifare)
Snack
Business
(Ifare)
Snack
3h 45m connection
Frankfurt, DE (FRA) to Munich, DE (MUC)
12:15 - 13:10 (55m)
LH 104 | Airbus A321
Operated By Lufthansa
Business
(I)
Snack
Business
(I)
Snack
3h connection
Munich, DE (MUC) to Montreal, QC, CA (YUL - Trudeau)
16:10 - 18:40 (8h 30m)
LH 474 | Airbus A330-300
Operated By Lufthansa
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen