Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Alternativ 2 pga (troligtvis) smidigare transfer på returen. Även att man kommer hem tidigare, oavsett om man kan njuta någon timme extra i en lounge är det skönt att komma hem så snabbt som möjligt anser jag.
Ja, visst är det väl så att man inte behöver stå i immigrationkö i Munchen, men det måste man göra i Frankfurt?

Alternativ 2 pga (troligtvis) smidigare transfer på returen. Även att man kommer hem tidigare, oavsett om man kan njuta någon timme extra i en lounge är det skönt att komma hem så snabbt som möjligt anser jag.
Körde exakt den rutten i december 2014. Fick springa gatlopp på MUC för att hinna med flighten till Köpenhamn. Kass avslutning på F-upplevelsen.

Körde exakt den rutten i december 2014. Fick springa gatlopp på MUC för att hinna med flighten till Köpenhamn. Kass avslutning på F-upplevelsen.
Märkligt. Vid tight connection eskorteras F-pax och HON.
Gick du genom vanlig immigration eller genom FCL?
Var det sen ankomst pga väder?

Märkligt. Vid tight connection eskorteras F-pax och HON.
Gick du genom vanlig immigration eller genom FCL?
Var det sen ankomst pga väder?
Ingen ankomstkommitté över huvud taget. 30 min sena in till MUC och i vanlig ordning bussgate vidare till Köpenhamn. På den tiden visste jag inte ens att det gick att gå igenom FCL vilket crew kanske borde ha upplyst mig om med tanke på att jag vid ett flertal tillfällen frågade om detta. Det var helt klart ett trist och ovärdigt slut på den fina resan.

Ingen ankomstkommitté över huvud taget. 30 min sena in till MUC och i vanlig ordning bussgate vidare till Köpenhamn. På den tiden visste jag inte ens att det gick att gå igenom FCL vilket crew kanske borde ha upplyst mig om med tanke på att jag vid ett flertal tillfällen frågade om detta. Det var helt klart ett trist och ovärdigt slut på den fina resan.
Sur avslutning. Antagligen hade du så bråttom att du missade de diskreta agenterna också. :(

Sur avslutning. Antagligen hade du så bråttom att du missade de diskreta agenterna också. :(
Sannolikt var det så. På Haneda var det nästan ännu värre, ingen service alls. Möjligtvis var det för att Lufthansa inte hade varit igång på Haneda mer än sju-åtta månader men ändå.

Flög LH F HND-MUC-CPH i maj förra året och då fick vi eskort från check in till ANA SUITE LOUNGE.

Samma för mig!

Lite off topic, men; vill man flyga A380 och ska från Tokyo till Europa så kan man flyga via Incheon (ICN). De datum jag kikat har det funnits gott om tillgänglighet med Asiana mellan Tokyo/Osaka och Incheon för anslutning.

Var ju en tidigare fråga angående alternativ på flygplanstyp och jag tänkte också kolla av detta.
Har en awardresa bokad till bland annat Tokyo och planen är att försöka byta min ANA First till en Lufthansa First och i så fall blir det en Boeing 747-8 Intercontinental.
Finns dock ett alternativ att byta till Hong Kong för mig och då är det Airbus A380-800 som gäller.

Ni som testat, vilket tycker ni är bäst av dessa plan och vad hade ni valt för sträcka?

Hem blir det ANA First genom Tokyo och då blir det Boeing 777-300ER.

Toppen