Senaste nytt

Tjänstebilstråden

så nu har jag testat..testade en MB E-klass 220 mot BMW 525D båda kombi och faktiskt så utsågs vinnaren redan efter 3 min körning..BMW...

Som björnström tidigare nämn krävs det bättre fjädring i MB annars är det som att sitta i en svajjig pråm...svajjig var bara förnamnet...dock så hade inte BMW det problemet alls med standard chassi och fjädring.

grym bil och så vansinnigt tyst i kupé allt från stadstrafik och inspererad motorvägsfart ( som kostande mig dock 1200kr ).

Mitt val är enkelt..BMW.
 

Glenn E

Medlem
Koenigseggsmall.JPG

Jag tycker att ni ska köra svenskt!
Bara titanskruvarna kostar 200000.:p
 
så nu har jag testat..testade en MB E-klass 220 mot BMW 525D båda kombi och faktiskt så utsågs vinnaren redan efter 3 min körning..BMW...

Som björnström tidigare nämn krävs det bättre fjädring i MB annars är det som att sitta i en svajjig pråm...svajjig var bara förnamnet...dock så hade inte BMW det problemet alls med standard chassi och fjädring.

grym bil och så vansinnigt tyst i kupé allt från stadstrafik och inspererad motorvägsfart ( som kostande mig dock 1200kr ).

Mitt val är enkelt..BMW.

Skrev ju ganska tidigt i tråden att du inte skulle bli besviken.....
 

Concorde

Founding Member
Kul att du valde BMW. Har själv kört BMW i flera år och min far sedan 25 år tillbaka. Allt från 120 dieslar, 3 serier, flera 5 serier samt E61 (M5 Touring med V10'an som gick ur produktion förra året).

Så har kan nya BMW serie sammanfattas:
Top Gear testade nyligen nya M5, med förutsättningen "hur ersätter man världens bästa bil" (syftade alltså utgående M5 med underbara vansinniga V10 motorn). Svaret blev mer eller mindre "man gör en ännu bättre bil".

När tester är klart och Jeremy Clarkson talar med Hamster som gjorde inslaget säger Clarkson: "The only problem with the new M5 is that the ordinary 5 series, especially the 535diesel is so fast and good, there is not really a point getting the M5".

Notera: Jeremy Clarkson är ett stort MB fan och kör själv en AMG. Den du...
 

Homer

Medlem
så nu har jag testat..testade en MB E-klass 220 mot BMW 525D båda kombi och faktiskt så utsågs vinnaren redan efter 3 min körning..BMW...

Som björnström tidigare nämn krävs det bättre fjädring i MB annars är det som att sitta i en svajjig pråm...svajjig var bara förnamnet...dock så hade inte BMW det problemet alls med standard chassi och fjädring.

grym bil och så vansinnigt tyst i kupé allt från stadstrafik och inspererad motorvägsfart (som kostande mig dock 1200kr ).

Mitt val är enkelt..BMW.

Då är det bara kepan som fattas
142337236_1.jpg
 

Murre

Medlem
Jaha då var den beställd en BMW 320d med automat och en hel del extra lull lull. Var ju tvungen att hålla mig under 9 basbelopp (netto)
så nu är det till o vänta 6-8v på den svarta :cool:
 

Ubbe

Medlem
Ingår det en egen pizzeria när man köper en svart BMW? Bara en fundering eftersom det oftast står en sådan utanför varje Pizzeria :cool:
 
Toppen