Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Vi fick höra av kvinnan i FCT att access till First Class lounge/terminal bara gäller på ankomstflygplatsen, inte om man har ett dagsaktuellt ankommande boardingkort.
Men avresedagen har man fri tillgång till alla F-lounger i Frankfurt, München, Zürich och Genevé?

Insåg nu att jag kanske postade min fråga i fel tråd och att chansen för svar på min LH F fråga är större om jag just postar i diverse frågor om LH F. :)

Äh slänger ut frågan iallafall...

Kollade igår och då var det tomt på F men nu fanns det LH F (FRA-PVG) med A380 och sedan vidare med NH i C (Dreamliner). Antar att det inte spelar någon större roll om man kliver på LH F på en B747-8i eller A380 så skillnaden skulle bli att få prova på lite ANA Business också. :)

Vad tycker/tror ni?

ebad066f7bff60670d381100ce84e1d7.jpg

Moderator får gärna ta bort det andra inlägget så jag inte dubbelpostar. Tack

Red-eye i det här fallet lär ju vara om man är krisbakfull...
Ser inte hur man blir red-eye av 13:05-16:55-flighten ;)

Är du krisbakfull nu?
Lyfter 20/6 kl13:05 och landar 21/6 kl16:55
Jag är fattig direktör, jag är alltid krisbakis.

Syftar på den senare flighten, den lyfter 13:05 från PVG och landar ~3h senare i NRT. Det borde inte vara en red-eye flight, om man inte är/blir red-eye på grund av andra anledningar... :p

Life pro-tip: om du har ~1h över på PVG, se om du hittar ett vilorum i en lounge.
Har insett att det är väldigt skönt att sova en timme eller så när man kommit fram, speciellt om man maxar en flygupplevelse och kommer fram på tidigt på morgonen. Då är man lite mer redo att fånga dagen sedan. Så brukar man snällt slockna runt 23-snåret på kvällen.

Men avresedagen har man fri tillgång till alla F-lounger i Frankfurt, München, Zürich och Genevé?

Jag vet inte vad @Jonas C talar om eftersom hans vapendragaren @bnr och han verkar ha haft två olika samtal med samma person trots att de stod bredvid varandra ;)

Jag har åkt ett antal gånger både på ut- och hemresan via flertal FCL utan problem. Däremot är det svårt att komma in kvällen innan fick jag uppleva senast jag åkte.

Den optimala rutten just nu tycker jag är:
ARN-ZRH-stanna över natten
Swiss nya FCL i Zurich
ZRH-FRA
FCT i FRA
FRA-XXX
XXX-MUC
Nya FCL i Munchen
MUC-VIE
FCL/HON i VIE
VIE-ARN

Vems websida använder du för att se det här? United? Jag har inte följt med i svängarna sen ANA blev ett sämre alternativ.
Japp. United hittade jag den på. Står i kö till Tallinn nu... Får se om jag ändrar mig innan jag kommer fram. B747 ska ju vara väldigt "privat" längst fram utan toaletter och spring samt väldigt tyst. A380 lite rymligare toaletter och även den tyst, samt upper deck. Har dock flugit den 6 gånger redan så kul att testa något nytt.

En annan grej är ju att jag varken röker cigarr (FCT) eller dricker brun fika så om jag får 1h mindre i FCT gör det inget.

Vi får se...

Toppen