Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Har lagt in en OT till en SAS flight i juni, men inte sett någon refund.

Är det 100% att OT inte kommer att uppgradera? Vågar jag lägga ett bud genom nya SAS systemet på samma flight som jag redan kört OT på?
+2 för mig. Jag har 2 tor till USA i maj som är bokade i + och betalade för uppgradering på Optiontown.
Jag har ändå hittills lagt ett plusgrade bud på ett av flygen. Mailet man får vid eventuell uppgradering borde säga varifrån den kom. :)

Är det någon i BC forum som vet om avgiften för uppgraderingen enl nya SAS/Plusgrade tillgodoräknas i SAS CREDITS? Det totala biljettpriset man betalar för SAS PLUS blir ju högre och tillfaller SAS så man borde ju få tillgodoräkna sig detta.

Mina polare och deras familj har en gemensam resa med oss till OGG i sommar. STO-LAX-OGG-SFO-NYC-STO, där fungerar Plusgrade som tänkt.
Dvs den visar hela resan men enbart SK segmenten är tillgängliga för bud...

Det roliga i kråksången är dock följande... hmm.. SAS-IT...???

Uppgradera din flygresa - SASoptiontown

Deras URL heter fortf. Optiontown...

Ursprungsläget ser då ut så här...
upload_2016-5-2_10-46-56.png

Om man höjer til Max...

upload_2016-5-2_10-48-41.png

Lite noteringar inför framtiden...

Mina polare och deras familj har en gemensam resa med oss till OGG i sommar. STO-LAX-OGG-SFO-NYC-STO, där fungerar Plusgrade som tänkt.

Visa bifogad bild 52098

Om man höjer til Max...

Visa bifogad bild 52099

Vad menar du med URL:en? Jag kan inte se att den fortfarande heter optiontown?

När jag i helgen la bud till HKG så gick det bra att buda både till Plus och business. Men när jag försökte lägga bud på nästa resa så kunde jag bara välja om jag ville lägga på Plus eller C. Ringde supporten men han som svarade hade ingen koll. Skulle kolla med IT. Han kunde inte svara på om det var fel tidigare eller nu. Något säger mig nu för allt är gråat hos mig. Jag ska ju kunna ändra buden fram till 48 h innan och det kan jag inte nu.

Någon annan som har samma problem?

Visa bifogad bild 52098

Om man höjer til Max...

Visa bifogad bild 52099

URL är nog bara en kvarleva sedan tidigare... tar du bort "optiontown" i länken funkar den lika bra ändå..

I övrigt har ju det alltid handlat om att man enbart kan bli aktuell för uppgradering på SK-flighter, oavsett om det var Optiontown förr eller nu med Plusgrade.. Eller har jag missförstått dig? :) Ser ingen skillnad i de bilder du lade upp nämligen

Toppen