Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Om allt fungerar som utlovat kan man bara buda tills det är 48h kvar, och svar kommer 36h innan resa, så det ska inte vara möjligt att ge ett nytt bud om det tidigare inte accepteras.

Som väntat, så enkelt kunde det ju inte få vara antar jag.

Fördelen för mig är att jag inte reser förrän i September/Oktober så jag har gott om tid på mig att bevaka folks rapportering och se ungefär vilka bud som verkar gå igenom.

Jag har börjat fundera på varför SAS skulle vilja uppgradera någon från Plus till Business, om det på samma flight finns någon som vill uppgradera från Go till Business. Eftersom miniminivåer är högre för den senare får SAS in mer kulor för att fylla samma lediga Businessplats. Det vore intressant att se lite statistik allt eftersom vi får se fler exempel på vad som går igenom och inte.

Hur funkar uppgradering vi check-in nuförtiden? Hittar ingen uppdaterad prislapp för poäng. Och som jag uppfattat det ska man kunna köpa sig upgrade med pengar vid check-in på samma sätt som med poängen?

Det är ju korrekt i och för sig men samtidigt kan de ju kränga uppgradering från Go till Plus för någon annan.
Det har du rätt i, om systemet är så pass bra gjort att det kan kombinera den typen av uppgraderingar av flera personer. Vi får se hur det utvecklar sig.

Det har du rätt i, om systemet är så pass bra gjort att det kan kombinera den typen av uppgraderingar av flera personer. Vi får se hur det utvecklar sig.

Ja, den logiska ordningen för programmet borde ju vara at först behandla Plus->Business, därefter Go->Business och sist Go->Plus.
Och för varje sådant steg ha en prisskala som reflekterar bokningsläget, dock med ett max antal uppgraderade pax per flight.

Toppen