Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Korrekt. Ja, jag kan hålla med dig där. Jag skulle väl tillägga att man får se till vad det handlar om. Går det ut på att snåla, och att det är huvudmålet, så visst. Annars inte.
Det vissa kallar att snåla kallar andra att vara kostnadsmedvetna. Speciellt i lägen där du har tryckt ner inköpspriserna hos en leverantör i botten med motiveringen att dina kunder kräver låga priser. Om du sedan möter samma leverantör i C kabinen så blir nästa prisförhandling lite halvjobbig. Möts ni istället i ekonomi så visar du att du lever som du lär.

Det vissa kallar att snåla kallar andra att vara kostnadsmedvetna. Speciellt i lägen där du har tryckt ner inköpspriserna hos en leverantör i botten med motiveringen att dina kunder kräver låga priser. Om du sedan möter samma leverantör i C kabinen så blir nästa prisförhandling lite halvjobbig. Möts ni istället i ekonomi så visar du att du lever som du lär.

Jo, visst. Jag förstår resonemanget. Men återigen beror det ju på vad man arbetar med, okej när det handlar om IKEA där det handlar om att vara billig - iallafall utåt sett. Att gissa sig till vad kunden tycker eller (som i Sverige där man alltid blandar ihop privat och offentligt) ständigt vara rädd för vad andra tycker, är i min mening fel. Jag tycker att det bör vara en rimlig avvägning. Kostnadsmedvetenhet står, i min mening, ofta i direkt kontrast till produktivitet. Men vi diskuterar väl denna fråga flera gånger i veckan här på forumet. Jag delar inte uppfattningen att billigast alltid är att föredra.

Jo, visst. Jag förstår resonemanget. Men återigen beror det ju på vad man arbetar med, okej när det handlar om IKEA där det handlar om att vara billig - iallafall utåt sett. Att gissa sig till vad kunden tycker eller (som i Sverige där man alltid blandar ihop privat och offentligt) ständigt vara rädd för vad andra tycker, är i min mening fel. Jag tycker att det bör vara en rimlig avvägning. Kostnadsmedvetenhet står, i min mening, ofta i direkt kontrast till produktivitet. Men vi diskuterar väl denna fråga flera gånger i veckan här på forumet. Jag delar inte uppfattningen att billigast alltid är att föredra.
Psykologi min vän, psykologi :)

Ja, det är dessa resenärer det är synd om. Jag har ganska stor förståelse för denna grupp som egentligen inte har så mycket val. För min egen del skulle jag faktiskt gärna se ett företagsprogram från SAS där de anställda fick förtur till att köpa uppgraderingar.

Svensson som ska på semester och tyckte det var för dyrt att köpa business direkt har jag dock väldigt lite till övers för.
Jag tycker inte mer synd om någon. Anledningen för SAS att ngt sådant program är väl för att hitt mer incitament för att få trogna kunder.

Fick svar från supporten nu att det ska fungera. Testade på nytt, men fick samma resultat. Gjorde ett nytt försök direkt efter och nu gick det bra! Jag får upp alla delsträckor och de som flygs av SAS går nu att lägga bud på. Kan någon annan bekräfta?

Funkade för mig nu - fick upp alla delsträckor och kunde lägga bud på de delsträckor som flygs av SAS

Toppen