Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det någon som har koll på hur hårda Tallin är med att man inte får göra ändringar i en Star Alliance-bokning (2 for 1) när det är mindre än 24 timmar till avgång?

Jag har en bokning där jag flyger iväg kl 0620 på morgonen som jag skulle vilja ändra dagen innan avgång (väntar på LH award seats), men eftersom Tallin öppnar kl 09 blir det i praktiken 21h 20min innan avgång. Ändringen som jag är ute efter att göra är på hemresan som är 14 dagar senare.
Enda jag kan säga är: Prova, sedan rapportera här. :)

Jag försökte liknande (fast vanlig bonusresa, inte med Amex 2-4-1) och då gick det inte att ändra när det var redan inom 24 timmar från första flightens avgångstid.

Är det någon som har koll på hur hårda Tallin är med att man inte får göra ändringar i en Star Alliance-bokning (2 for 1) när det är mindre än 24 timmar till avgång?

Jag har en bokning där jag flyger iväg kl 0620 på morgonen som jag skulle vilja ändra dagen innan avgång (väntar på LH award seats), men eftersom Tallin öppnar kl 09 blir det i praktiken 21h 20min innan avgång. Ändringen som jag är ute efter att göra är på hemresan som är 14 dagar senare.
Är du EBG kan du ringa innan kl 9.

Enda jag kan säga är: Prova, sedan rapportera här. :)

Jag försökte liknande (fast vanlig bonusresa, inte med Amex 2-4-1) och då gick det inte att ändra när det var redan inom 24 timmar från första flightens avgångstid.

Japp, det är väl det jag får försöka göra.

En annan idé som jag funderade på var att redan nu boka en senare utresa, tex kl 10 på morgonen, för att sen boka om till den tidigare morgonflighten när jag ringer och bokar om hemresan. Frågan är dock om det går att ändra en bokning vars utresa är >24h till avgång till en utresa som är <24h till avgång. Osäkert om det är värt att riskera värdefulla timmar i FCT också :)

Är du EBG kan du ringa innan kl 9.
Gäller det här verkligen för bokningar som är gjorde med en 2-4-1? Har för mig att vanliga SAS-bokningen inte kan ändra resor som är bokade med den typen av voucher.

Gäller det här verkligen för bokningar som är gjorde med en 2-4-1? Har för mig att vanliga SAS-bokningen inte kan ändra resor som är bokade med den typen av voucher.
Ja för när du ringer utanför SAS ordinarie öppettider och är EBG+ kommer du till Tallinn, som har möjlighet att ändra i en 2-4-1 bokning.

OK, bokade höstens resa precis.

Sthlm - Cph - Beijing (med 24h stopover) - Tokyo
Tokyo - Shanghai (med 24h stopover) - Cph - Sthlm

Business class alla sträckor, SAS alla utom till och från Tokyo som är Air China.
Två personer 140 000 EB + 2000kr med 2-4-1

Känns det vettigt eller borde jag gjort på något annat sätt?
Jag har en till voucher, så hade kunnat flyga ToR SAS Sthlm-Cph-Beijing och sen en separat resa ToR Beijing-Tokyo.
Men verkade gå på ett ut poäng/pris-mässigt och större chans till bagagestrul med två separata bokning kanske?

• Gilla
Reactions: Gus
Känns det vettigt eller borde jag gjort på något annat sätt?
Jag har en till voucher, så hade kunnat flyga ToR SAS Sthlm-Cph-Beijing och sen en separat resa ToR Beijing-Tokyo.
Men verkade gå på ett ut poäng/pris-mässigt och större chans till bagagestrul med två separata bokning kanske?
Om du väljer ANA flighter istället för Air China mellan Kina och Japan, kan du få ner skatter&bränsletillägget ytterligare (Summan blir ca 900 SEK per person).

• Gilla
Om du hade åkt bara SAS och köpt biljett mellan Beijing-Tokyo hade det väl bara gått på 100' poäng? Beror förstås på vad en sådan biljett kostar huruvida det är värt det. Kan du ju isf stanna längre i Beijing om du vill.

• Gilla
Bokade lite lyxsemester i maj för frugan och jag igår:
LPI-CPH SK Plus
CPH-LHR SK Plus
LHR-BKK Thai First (A380)
BKK-MNL Thai Business
sedan på hemresan:
CRK-ICN Asiana Business
ICN-FRA Asiana First (747)
FRA-CPH Lufthansa Business
CPH-LPI SK Plus

Vi ska inte använda sista flygningen eftersom det är 23:40 efter vi landar i CPH men var tvungen att lägga till det eftersom det gick inte boka double open jaw.
Bokningen gick jättesmidigt, men jag hade gjort min hemlexa med KVS och AwardNexus :)
190k poäng och 10k SEK i skatt för två personer med 2-4-1

Aldrig åkt med varken Thai eller Asiana så det blir spännande att prova deras första class!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen