Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag förskottsbetalade jag mina 2 närmsta hyror så nu är jag i fas och bör trigga vouchern under morgondagen. Kan inte förstå mig på att jag inte skaffat AMEX tidigare..... (Medlem sen oktober 2015).

En resa redan planerad till Asien med en intressant routing. Håll koll i tråden imorgon om bokade bonusresor ska ni få se på roliga grejer.

Nu när även plus finns tillgängligt för poängbokning så har jag något jag undrar över. I plus finns ofta 4 platser vilket gör det möjligt att boka in hela familjen med två barn och två vuxna. Kan man boka en sådan och sedan applicera en voucher på två av resenärerna?

Ja det går bra, jag har gjort det för barn och barnbarn.

Nu när även plus finns tillgängligt för poängbokning så har jag något jag undrar över. I plus finns ofta 4 platser vilket gör det möjligt att boka in hela familjen med två barn och två vuxna. Kan man boka en sådan och sedan applicera en voucher på två av resenärerna?
drW
Jag gjorde precis det med familjen för ett tag sedan. Funkade fint. Mycket riktigt fick vi separata bokningsnummer.

Gah! Blir galen, gjorde ett köp som triggade vouchern och samma sekund som detta belastade kontot kom även en återföring för en avbokad flygbiljett så man rasa under med enbart 29kr. På Amex hemsida (mitt konto) står det att jag triggat vouchern men i deras system när man ringer dom säger de att jag måste handla för 29kr till för att få vouchern...... aja får väl vänta en dag till tills gårdagens köp slängs in och man får den igen då.

Någon som vet hur lång tid de tar innan man kan fysiskt ringa och boka med den? Har en planerad resa i slutet av maj och vill ju gärna boka ASAP!

AMEX 241.png

Har för mig att det går att ringa på direkten när köpet är genomfört....
Har varje fall tidigare ringt samma dag =)

Gah! Blir galen, gjorde ett köp som triggade vouchern och samma sekund som detta belastade kontot kom även en återföring för en avbokad flygbiljett så man rasa under med enbart 29kr. På Amex hemsida (mitt konto) står det att jag triggat vouchern men i deras system när man ringer dom säger de att jag måste handla för 29kr till för att få vouchern...... aja får väl vänta en dag till tills gårdagens köp slängs in och man får den igen då.

Någon som vet hur lång tid de tar innan man kan fysiskt ringa och boka med den? Har en planerad resa i slutet av maj och vill ju gärna boka ASAP!

Visa bifogad bild 51360

Under 2016 tjänar jag in en AMEX 2-4-1 voucher, inför 2017 kan jag då skifta anslutet EB kort till hustruns så 2017 års voucher kommer på hennes EB kort ?
Med andra ord; göra en resa vart annat år på respektive EB kort med intjäning från samma Amex.

• Gilla
Reactions: Gus
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen