Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om man ändrar sin resa efter att man fick vouchern (men gjorde ursprungsbokningen innan man fick vouchern), finns det då hopp om att man kan applicera 2-4-1 vouchern om man ringer och provar ("HUACA"-tekniken) max 5 gånger?
Inte enligt min erfarenhet. Jag har testat att göra reissue på biljetten utan framgång att applicera en voucher trots HUACA.

Jag får fram 2 bljetter i Business till BKK fast från Melbourne den 20 april, annars tror jag att @Dr. Miles idé med Air Inda är det bästa som du får fram nu.

Nu är det snart dags för resan och det blev:
Göteborg-Frankfurt ekonomi Lufthansa
Frankfort-Bangkok first Thai
Bangkok-Sydney first Thai

Sydney-Tokyo Bussiness ANA
Tokyo-München first Lufthansa
München-Göteborg Bussiness Lufthansa

Tack så mycket för hjälpen med Uniteds sökfunktion, den var till stor hjälp! Robban

Hoppas få min 2-4-1 voucher i Juli. Vill boka bussiness el. plus till Hong Kong med den i November. Det finns platser att boka nu. Nån som har kolla på hur fort platserna försvinner?
Kan man med en 2-4-1 boka olika avfärds datum men samma hemfärds datum? Ex. frugan åker 2 veckor före men vi åker hem tillsammans.

Hoppas få min 2-4-1 voucher i Juli. Vill boka bussiness el. plus till Hong Kong med den i November. Det finns platser att boka nu. Nån som har kolla på hur fort platserna försvinner?
Kan man med en 2-4-1 boka olika avfärds datum men samma hemfärds datum? Ex. frugan åker 2 veckor före men vi åker hem tillsammans.

Nix, det är separata biljetter.

Det är omöjligt att säga, regeln är att boka först och tänka sedan när man hittar C-awards på SAS. Du kan ju chansa att boka den nu och sedan när vouchern trillat in avboka och hoppas på att platserna återförs till inventory. Men det finns ingen garanti på att de gör det.

Nu när även plus finns tillgängligt för poängbokning så har jag något jag undrar över. I plus finns ofta 4 platser vilket gör det möjligt att boka in hela familjen med två barn och två vuxna. Kan man boka en sådan och sedan applicera en voucher på två av resenärerna?

Nu när även plus finns tillgängligt för poängbokning så har jag något jag undrar över. I plus finns ofta 4 platser vilket gör det möjligt att boka in hela familjen med två barn och två vuxna. Kan man boka en sådan och sedan applicera en voucher på två av resenärerna?
Det borde inte vara några problem kan jag tycka. Det kanske dock kräver att det är 2 personer per bokning. Du får nog höra med Tallinn vad de säger om ingen annan har erfarenhet av detta.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen