kaktusen
Medlem
Vi brukar vara där 2-3 månader under vinterhalvåret. Kanske inte hjälper dig men jag skaffar alltid ett sim till miniPad och delar ut. För ett år sedan kostade det cirkus 200 SEK per månad eller 3 GB. Priset är säkert lägre nu. Räcker ganska bra eftersom tillgången på wifi är fin. Jag är dock beroende av internet 24/7 och ar alltid minst ett sim som backup. Jag brukar använda mig av Movistar eller Telcell. Vi har åkt runt överallt, väldigt många ställen där få turister hittas, och täckningen är bra.Vad har folk för aktuella tips i Mexico? Ska vara där i drygt 2 veckor och vill framförallt ha data på telefonen.
Förra året blev det Telcell som har fler butiker och bättre täckning. De är som Televerket, förlåt Telia, i Sverige. 4G var inte att tala om men det var hyfsad 3G fart på de flesta ställen. För några år sedan tog det två timmer att skaffa ett extra sim. Man måste registrera sitt pass och ta tio kopior på varje papper. Dessa ska förstås skrivas på i tre olika kassor samt av en supervisor. Det har nu blivit bättre men är låååååångt från effektivt. Enklare att köpa ett kilo coke än att skaffa ett sim