Senaste nytt

Prepaid SIM & WiFi utomlands tråd

Behöver tips om Prepaid eller bra abonemang för Data i Italien för ca 15-30 dagar.

Ngn rekomendation på ngt att stoppa det i så man får hotspot ??
Köpa ett prepaid SIM kort hos 3 (Three) UK och använda det i Italien.

Man behöver att konvertera saldot till Feel At Home först.

Three UK skrev:
Mobile roaming with Feel At Home is available for all Three customers.
If you're on Pay As You Go, all you need to do to fully enjoy Feel At Home is convert your credit into an Add-On.
You can then use the allowance in any Feel At Home destination.
If you don't convert your credit into an Add-on you'll still benefit from
Feel At Home - Phones - Discover - Three
Screenshot20160421_03 Three.png

Sedan köpa till All in One paket.
Köper du "All in One 20 Add-on" paket (det kostar 20 GBP, ca 240 SEK), räcker det för en månad även om du skulle surfa ganska mycket.

Three UK skrev:
All in One 10 Add-on
1GB of data, 100 Minutes, 3000 Texts
Cost: £10
Lasts: 30 Days

All in One 20 Add-on
12GB data, 300 Minutes, 3000 Texts
Cost: £20
Lasts: 30 Days
Pay As You Go SIM | PAYG SIM Deals | Three

Behöver tips om Prepaid eller bra abonemang för Data i Italien för ca 15-30 dagar.

Jag brukar hoppa över det och bara köra med datapaket på mitt vanliga abonnemang. Ska man inte använda några extravaganta datamängder tycker jag priset är ok för att slippa krånglet.

Jag har Comviq som operatör och brukar köra på deras extra surfpaket inom Europa så jag slipper ett extra sim. 500 Mb kostar 145 SEK vilket jag tycker är ok. Vet inte vilken operatör du har men många har idag tillval för surf som inte är alltför dyrt.

Ready SIM byter namn till ZIP SIM och har fram till 15 april 30% rabatt.
2 GB i 30 dagar med 4G kostar nu USB 28, vilket jag tycker är ett bra pris.

Påminnelse.
De förlängde detta erbjudande så att det gäller hela april, men nu är ju snart april slut.

simzip.com alltså, med rabattkoden SIMZIP30

Mitt ZIPSIM verkar inte hinna hem till mig innan jag åker på tisdag 3 maj. Jag beställde 3 april så det känns lite kasst.
Var köper jag bäst/enklast ett dataSIM på 1-3 Gb i Los Angeles?

Mitt ZIPSIM verkar inte hinna hem till mig innan jag åker på tisdag 3 maj. Jag beställde 3 april så det känns lite kasst.

Har de förklarat sig på något sätt?
Senast jag beställde från dem skickades det från Tyskland och det kom fram på några dagar.

Samma här! Beställde 2 april och fick meddelande igår(!) att det hade skickats från Kanada... Sticker till Washington imorgon, så jag hinner inte heller få mitt SIM. Amatörmässig leveranstid. Hoppas kunna använda detta på en annan USA-resa i Juli.

ZIP-SIM är en MVNO inom T-mobile (där man kan kolla täckning).

Denna gång går jag istället till en AT&T-butik och skaffar något SIM till iPad. I telefonen kör jag TELE2:s (någorlunda) prisvärda roaming, datapaket 500 MB för 245 kr (privat). Enkelt och bra, man slipper byta telefonnummer.

Kan rekommendera denna:
Prepaid Data SIM Card Wiki - Wikia
(kanske finns i tråden tidigare)

Har de förklarat sig på något sätt?
Senast jag beställde från dem skickades det från Tyskland och det kom fram på några dagar.

Samma här! Beställde 2 april och fick meddelande igår(!) att det hade skickats från Kanada...

Jag beställde den 1 april, paketet skickades från England den 8 april och var i min brevlåda den 13 april.
Jag frågade i förrgår vad som händer, idag ser jag att dom skickat från London igår. Verkar ju som att dom missat beställningen.

Toppen