Senaste nytt

SAS familjekonto

Hej.
Nu vet jag inte om min magkänsla är rätt, men jag tolkar ovanstående info på följande sätt.
Möjligheten att "skänka" ett diamondkort eller lägre nivåer kommer att försvinna i och med förändringen av familjekonton.
Givetvis vill SAS Eurobonusfolket begränsa den på Tex. detta forumet öppna försäljningen av statuskort.
I framtiden kommer man att kunna överföra statusgrundande poäng till medlem på familjekontot, dvs. kunna ge bort ett guldkort om man har poäng nog för detta.
Incitamentet att överföra förmånen till en "okänd" minskar då man ger tillträde till den personliga poängpotten, alternativt kostnaden stiger?
Jag kanske har fel. Det får framtiden utvisa.

Kan tillägga att @Ubbe är rätt ute med sin teori om statusgrundande poäng, men det blir lite annorlunda mot beskrivet ovan.
Det verkar även som om alla vi som oroat oss för att poäng inte överförs efter april faktiskt inte behöver oroa oss just nu... kan inte ge mer detaljer annat än att sitta lugnt i båten och se att det kommer ordna sig.

Men ingen tillgänglig information har väl talat om P/D/G och möjligheten att ge bort ett kort i klassen under? Eller har jag missat något?

Men ingen tillgänglig information har väl talat om P/D/G och möjligheten att ge bort ett kort i klassen under? Eller har jag missat något?
Nej det har du inte.
Däremot har man pratat om att kunna överföra statusgivande poäng via familjekontot så att en annan familjemedlem kan få status.
Motsvarande vad som är tänkt med dagens system med p/d/g om du läser reglerna. Det tolkar jag som att dagens system kommer att ändras.
Vi får se hur.
Jag kan ha rätt vilket är troligt, men jag kan givetvis ha fel oxo.

Uppmanar alla att skriva till SAS och klaga. De ska iaf få höra att de gjort något som inte är populärt.

Kan tillägga att @Ubbe är rätt ute med sin teori om statusgrundande poäng, men det blir lite annorlunda mot beskrivet ovan.
Det verkar även som om alla vi som oroat oss för att poäng inte överförs efter april faktiskt inte behöver oroa oss just nu... kan inte ge mer detaljer annat än att sitta lugnt i båten och se att det kommer ordna sig.

Hoppas du har rätt i det du skrev sist. Dock lite konstigt att du först uppmanar alla att skriva till SAS och klaga, sedan att vi inte behöver oroa oss...?

Hoppas du har rätt i det du skrev sist. Dock lite konstigt att du först uppmanar alla att skriva till SAS och klaga, sedan att vi inte behöver oroa oss...?
Varför det? Kan det vara så att jag skrev till SAS och klagade och sedan fick ett konstruktivt svar? Bara en teori...

Toppen